فرهنگ و هنر

مشاهده صدها حلقه جادویی از فضا برای اولین بار، معمایی که حل نشده به جای مانده، عکس

سرزمین های خشک نامیبیا و استرالیا محل مشاهده بعضی از الگوهای عجیب و غریب است. الگوهای اسرارآمیز حلقه مانندی از پوشش گیاهی تکه های بایر خاک را احاطه نموده اند، اما هیچ کس علت آن را نمی داند.

4 مهر 1402

لطایف الطوایف؛ سریالی که بعد 30 سال هنوز توقیف است!

ایرج طهماسب نزدیک به 40 سال است که در تلویزیون و سینما، برای مخاطب کودک و بزرگسال، فیلم ها و برنامه های تلویزیون متعددی را ساخته و در بسیاری دیگر حضور داشته است. هم بچه ها و هم بزرگسالان هرکدام به واسطه برخی آثار وی، مخاطبش بوده اند.

12 شهریور 1402

تاجیکستان در حوزه اطلس شناسی آثار ارزشمندی داشت، افزایش کیفیت مطالعات ایران شناسی

گودرز رشتیانی در بازدید از غرفه تاجیکستان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگاران گفت: انتخاب خوبی بود که تاجیکستان به عنوان یک حوزه فرهنگی و تمدنی ایرانی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب 1402 حضور داشت.

6 خرداد 1402

سه نکته مهم در خرید فرش آشپزخانه

این چند نکته به شما برای خرید فرش ماسب آشپزخانه تان کمک می دهد.

28 فروردین 1402

پارک ملی کلاه قاضی؛ طبیعت دیدنی و متفاوت اصفهان

وقتی نام اصفهان را میشنوید ناخودآگاه شکوه معماری دوران صفویه و آثار تاریخی بی نظیرش در فکر تداعی می گردد. خانه های تاریخی زیبا، مدارس، مسجدها و بسیاری بناهای دیگر که چهره ای متفاوت به شهر اصفهان می دهند. اما اصفهان علاوه بر آثار تاریخی منحصر به فرد، طبیعت...

27 فروردین 1402

چرا اسپلبرگ از اسکار 2023 ناکام ماند؟

اسکار سال جاری، یکی از قابل پیش بینی ترین ادوار این رویداد به شمار میرود. دوره ای که حتی آموزشگاه نیز روند تقسیم جوایز را کنار گذاشت تا پس از انتقادهای بسیاری که به سیاست های کلی این رویداد در سال های اخیر شده بود، حالا شاهد یکی از کیفی ترین انتخاب های...

23 اسفند 1401

مهران رجبی جای چه کسی را می گیرد؟

در میان اسامی احتمالی که قرار است ویژه برنامه نوروز سال جاری را اجرا نمایند، نام احسان علیخانی، علی ضیا، رضا رشیدپور و مهران مدیری دیده نمی گردد، در عوض عرصه به دست کسانی چون حامد سلطانی، المیرا شریفی مقدم و مهران رجبی افتاده است.

10 اسفند 1401

تصاویر ، فضای دلنشین یک کمپر جمع و جور ، این فولکس واگن ایده آل است!

جدیدترین کمپر فولکس واگن با فضایی خانگی و دو آشپزخانه به زودی به بازار عرضه می گردد. این کمپر در واقع یک خودروی معمولی تغییر و ارتقا یافته است.

5 اسفند 1401

مقبره جغتین گیسور گناباد متعلق به چه کسی است؟

یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: بعضی این بنا را آرامگاه جغتای پسر چنگیزخان مغول پنداشته اند، بعضی آن را به شاهزاده ای ایرانی و بعضی نیز آرامگاه را متعلق به شخصیتی بزرگ و صاحب سِمت نسبت داده اند.

29 بهمن 1401

نقد و آنالیز لپتاپ TUF Dash F15؛ شیک، قدرتمند و مناسب گیمرها

لپتاپ TUF Dash F15 یکی از مدل های قدرتمند شرکت ایسوس در حوزه لپتاپ ها به شمار می رود. با این حال، این لپتاپ هم شبیه به خیلی از محصولات دیگر، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد که در این نقد و آنالیز به طور خلاصه به مرور آنها می پردازیم.

27 بهمن 1401

سریال اقتباسی توم ریدر به وسیله آمازون و فیبی والر ساخته می گردد

طبق تازهترین گزارش های منتشر شده، سریال تازه توم ریدر (Tomb Raider) در حال حاضر به وسیله خالق سریال Fleabag و ستاره ی آن یعنی فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge) در دست ساخت است.

15 بهمن 1401

زنگ آغاز سال گردشگری استان اردبیل در مدرسه جعفری اسلامی نواخته شد

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، زنگ آغاز سال گردشگری استان اردبیل در مدرسه جعفری اسلامی نواخته شد.

3 بهمن 1401

تیزر فیلم بین المللی نو پیمان معادی؛ کشتی گیر ایرانی پناهنده

پیمان معادی که پیش از این در چندین پروژه بین المللی حضور داشته، نقش اصلی این فیلم را ایفا می نماید و مارال نصیری، اردلان اسماعیلی و بیون الگرد دیگر بازیگران فیلم سینمایی دشمن هستند.

1 بهمن 1401

شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز صورت می گیرد.

29 دی 1401

آخرین آرزوی گربۀ چکمه پوش؛ شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله!

فیلم آخرین آرزوی گربۀ چکمه پوش (Puss in Boots: The Last Wish) یکی از بهترین انیمیشن های سال 2022 است که با داستان پرکشش و صحنه های خنده دار فراوانش می تواند همۀ مخاطبان را با هر سن و سالی راضی کند.

21 دی 1401

خوشگذرانی در آروبا، جزیره ای در کارائیب

دلایل زیادی برای دیدن جزیره زیبای آروبا وجود دارند. این جزیره کارائیبی که فقط در 15 مایلی شمال ساحل ونزوئلا واقع شده است به خاطر سواحل شنی سفید و آب و هوای گرمسیری که با وزش بادهای تجاری مداوم از سمت اقیانوس اطلس کنترل می شوند، مشهور است. حیات وحش شگفت...

15 دی 1401

بیانیه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای ایران در مورد ثبت آیین های این ورزش از سوی جمهوری آذربایجان

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، بیانیه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای ایران در مورد ثبت آیین های این ورزش از سوی جمهوری آذربایجان صادر شد.

14 آذر 1401

ظهور عقاب سفید کمیاب همزمان با پیروزی آمریکا بر ایران!

ظهور عقاب سفید کمیاب همزمان با پیروزی آمریکا بر ایران!

10 آذر 1401

شکست زودهنگام ماموریت بخارست با هدف نجات سینمای ایران

و حالا با توجه به شرایطی که در این یک هفته شاهد بوده ایم، به جرأت می توان گفت که آخرین تیر ترکش مدیران و مقامات فرهنگی برای نجات سینمای ایران نیز به هدف ننشسته و فیلم بخارست سید مسعود اطیابی، که در پی درخواست های مکرر سینماداران برای اکران یک فیلم با ظرفیت...

5 آذر 1401

چگونه از لپ تاپ استفاده کنیم تا کمر و گردنمان آسیب نبیند؟

اگر از کاربران لپ تاپ هستید یک سری نکات راجع به استفاده صحیح از آن وجود دارد که حتما باید آن ها را رعایت کنید چون در غیر این صورت و با استفاده نادرست از آن ممکن است به کمر، گردن، پاها و به طور کلی بدن خود فشار زیادی وارد کنید.

22 آبان 1401
تعداد: (189)