کتاب

لطایف الطوایف؛ سریالی که بعد 30 سال هنوز توقیف است!

ایرج طهماسب نزدیک به 40 سال است که در تلویزیون و سینما، برای مخاطب کودک و بزرگسال، فیلم ها و برنامه های تلویزیون متعددی را ساخته و در بسیاری دیگر حضور داشته است. هم بچه ها و هم بزرگسالان هرکدام به واسطه برخی آثار وی، مخاطبش بوده اند.

12 شهریور 1402

تاجیکستان در حوزه اطلس شناسی آثار ارزشمندی داشت، افزایش کیفیت مطالعات ایران شناسی

گودرز رشتیانی در بازدید از غرفه تاجیکستان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگاران گفت: انتخاب خوبی بود که تاجیکستان به عنوان یک حوزه فرهنگی و تمدنی ایرانی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب 1402 حضور داشت.

6 خرداد 1402

پارک ملی کلاه قاضی؛ طبیعت دیدنی و متفاوت اصفهان

وقتی نام اصفهان را میشنوید ناخودآگاه شکوه معماری دوران صفویه و آثار تاریخی بی نظیرش در فکر تداعی می گردد. خانه های تاریخی زیبا، مدارس، مسجدها و بسیاری بناهای دیگر که چهره ای متفاوت به شهر اصفهان می دهند. اما اصفهان علاوه بر آثار تاریخی منحصر به فرد، طبیعت...

27 فروردین 1402

مهران رجبی جای چه کسی را می گیرد؟

در میان اسامی احتمالی که قرار است ویژه برنامه نوروز سال جاری را اجرا نمایند، نام احسان علیخانی، علی ضیا، رضا رشیدپور و مهران مدیری دیده نمی گردد، در عوض عرصه به دست کسانی چون حامد سلطانی، المیرا شریفی مقدم و مهران رجبی افتاده است.

10 اسفند 1401

چگونه از لپ تاپ استفاده کنیم تا کمر و گردنمان آسیب نبیند؟

اگر از کاربران لپ تاپ هستید یک سری نکات راجع به استفاده صحیح از آن وجود دارد که حتما باید آن ها را رعایت کنید چون در غیر این صورت و با استفاده نادرست از آن ممکن است به کمر، گردن، پاها و به طور کلی بدن خود فشار زیادی وارد کنید.

22 آبان 1401

شناسایی دورترین ستاره به وسیله تلسکوپ هابل

تلسکوپ هابل به تازگی پیروز به شناسایی دورترین ستاره در منظومه شمسی شده است.

25 شهریور 1401

فرش چینی؛ کپی ارزان قیمتی از فرش های اصیل ایرانی!

چند سالی است که از هیاهوی فرش چینی در بازار جهانی و کپی کردن طرح های اصیل فرش ایرانی شنیده ایم حتی فرش چینی هم مثل بقیه کالاهای چینی، وارد بازار فرش ایران شده است. با هم درباره طرح و نقشه فرش چینی دستباف می خوانیم و از کیفیت نمونه های فرش چینی که کپی برداری...

7 مرداد 1401

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی در ماه میلادی جاری

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی در ماه میلادی جاری صورت می گیرد.

31 خرداد 1401

زنان پیشتاز نامزدی نهایی بوکر بین المللی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، کتاب های جیکوب نوشته اولگا توکارچوک نویسنده لهستانی برنده نوبل ادبیات سال 2018 با ترجمه ای از جنیفر کرافت، بهشت از میکو کاواکامی نویسنده ژاپنی و ترجمه ساموئل بت، النا می داند نوشته کلودیا پینیرو نویسنده جنایی...

12 خرداد 1401

ضرورت تبدیل شدن زبان مادری به یک دغدغه ملی، هزار گونه زبانی در ایران داریم

به گزارش خبرنگاران ، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی زبان مادری، نشست زبان مادری و سیاستگذاری هویت به صورت مجازی با میزبانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات امروز (دوم اسفندماه) برگزار گردید.

17 اردیبهشت 1401

کشف اجساد مومیایی شده تعدادی سوسک و گربه در مصر

مقامات وزارت باستان شناسی مصر روز شنبه اعلام کردند که باستان شناسان این کشور طی عملیات حفاری در ساکارا، پیروز به کشف تعدادی اجساد مومیایی شده گربه و سوسک شدند.

26 فروردین 1401

نظرسنجی: برای انتخاب مقصد سفر، از چه منبعی استفاده می کنید؟

قصد داریم هر هفته با مطرح کردن سوالی درباره مسائل مختلف سفر و گردشگری، نظر شما را جویا شویم. از این طریق فرصتی فراهم می گردد تا درباره موضوعات مختلف در زمینه گردشگری، به بحث و گفتگو بپردازیم. مثل همواره منتظر مشارکت شما هستیم. با خبرنگاران همراه باشید.

25 فروردین 1401

لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی 10 دقیقه بعد از آغاز آزمون

دبیر کارگروه آموزش دیده بان شفافیت و عدالت کشور گفت: 10 دقیقه بعد از آغاز امتحان نهایی، سؤالات در کانالی منتشر می گردد و دانش آموزان یک ساعت و نیم هم وقت دارند که پاسخ های کوتاه سؤالات را در برگه امتحانی بنویسند.

3 اسفند 1400

موزه ها با کتاب خانه های سیار کانون به روستا می فرایند

راه اندازی موزه سیار، حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی است تا دانش آموزان روستایی هم با فرهنگ و تاریخ خود آشنا شوند.

4 بهمن 1400

راهنمای سفر به شهمیرزاد سمنان

شاید تصور وجود شهری سرسبز و پردارو درخت در سمنان دور از فکر باشد. سمنانی که از یک طرف با جنگل های ابر همرز است و از جنوب به منطقه ها کویری می رسد و بیشترش را منطقه ها خشک و بی آب و علف دربرگرفته. شهمیرزاد در 28 کیلومتری شمال سمنان و در سنگسر واقع شده و یکی...

1 بهمن 1400

محور مهربانی ویژه برنامه هفته وحدت

تهران (پانا) - پاسداشت مقام و عظمت پیامبر اکرم(ص)، هفته وحدت و تبیین محبت و مهربانی از اهداف اصلی برنامهمحور مهربانیاز رادیو تهران است.

17 آبان 1400

میلتون فریدمن و بورس ایران

ظاهر محمدی کارشناس بازار سرمایه در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بعد از گذشت 10 ماه از شروع اصلاح قیمت ها در بورس، هنوز بین متخصصان درخصوص رابطه بین بورس و تورم (نامه 25 اقتصاددان و تحلیل های بعضی از فعالان بازار سرمایه) اتفاق نظری وجود ندارد؛ این درحالی است...

8 مرداد 1400

تعبیر خواب دوست و یار

دیدن دوست و یار در خواب نشانه و بیانگر جنبه های شخصیتی فرد بیننده خواب است. با تعبیر خواب دوست و تعبیر خواب دیدار با دوست همراه ما باشید.

15 تیر 1400

آنالیز ژانرهای سینمایی در یک کتاب

هفت گونه سینما نوشته علیرضا کاوه منتشر شد.

12 خرداد 1400

یدو ترکیبی از ژانر دفاع مقدس و خانواده است

تهران (پانا) - نشست پرسش و پاسخ فیلم یدو به کارگردانی مهدی جعفری با اجرای علیرضا غفاری بعدازظهر امروز یکشنبه، 19 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

17 فروردین 1400
تعداد: (39)