مشاهده صدها حلقه جادویی از فضا برای اولین بار، معمایی که حل نشده به جای مانده، عکس

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، سرزمین های خشک نامیبیا و استرالیا محل مشاهده بعضی از الگوهای عجیب و غریب است. الگوهای اسرارآمیز حلقه مانندی از پوشش گیاهی تکه های بایر خاک را احاطه نموده اند، اما هیچ کس علت آن را نمی داند.

مشاهده صدها حلقه جادویی از فضا برای اولین بار، معمایی که حل نشده به جای مانده، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر و گردشگری ، این حلقه های به اصطلاح جادویی، دانشمندان را برای دهه ها متحیر نموده بود. اکنون، آن ها به یاری تحقیقات تازه امیدوارند که بینش تازهی در خصوص نحوه شکل گیری و مکان این الگوهای گیج نماینده ارائه دهد.

به گفته محققان فرضیه های زیادی در خصوص تشکیل حلقه های جادویی وجود دارد، برای مثال، فرضیه حشرات اجتماعی مانند موریانه ها که لانه های خود را در فواصل معینی از یکدیگر می سازند و این معماری لانه ها باعث تشکیل دایره های جادویی می شوند و یا فرضیه دیگری که بر شیره سمی گیاه Euphorbia، یک گونه از گیاهان آبدار تمرکز دارد.

تا همین اواخر، دایره های جادویی تنها در نامیبیا و استرالیا شناسایی شده بودند. محققان کنجکاو بودند که دیگر کجا ممکن است این الگوها شکل بگیرند. در نتیجه به یاری هوش مصنوعی مدلی ایجاد کردند تا صدها هکتار زمین را از فضا آنالیز نمایند. یک ماه طول کشید تا این مدل اولین نتایج خود را ارائه کرد، اما به گفته محققان، وقتی آن ها متوجه وجود صدها سایت مطالعه و کشف نشده، شدند، به این نتیجه رسیدند که این مدل ارزش انتظار را داشت. در مجموع، 263 دایره جادویی را در 15 کشور مختلف در سه قاره شناسایی کردند.

تجزیه و تحلیل بیشتر شباهت های خاصی را بین شرایط محیطی در این مکان ها معین کرد، مانند خشکی، دما، مواد مغذی زیر خاک و محتوای ماسه روی خاک. با این حال، تفاوت هایی نیز بین سایت ها وجود داشت که نشان می داد این حلقه ها ممکن است به روش های مختلف و در مکان های مختلف شکل گرفته باشند. به گفته محققان تمام فرضیه ها می توانند بسته به مکان و شرایط اتفاق افتاده باشند، حتی ممکن است تمام این فرضیات در یک مکان به طور همزمان اتفاق افتاده باشند.

تیم محققان در این مورد می گویند:امیدواریم اطلاعاتی که منتشر می کنیم بتواند زمینه های مطالعاتی تازهی را در اختیار دانشمندان سراسر دنیا قرار دهد و بتواند پازل های تازهی را در شکل گیری الگوی حلقه های جادویی حل نماید. این نتایج بعلاوه می تواند دریچه ای را برای تحقیق در خصوص اینکه چگونه الگوهای فضایی ممکن است شاخص هایی برای تخریب زیست بوم با تغییرات آب و هوایی باشند، باز کند.

بعلاوه این مطالعه سایت های تازهی را با وجود الگوهای حلقه های جادویی را نشان می دهد، اهمیت متغیرهای متعدد را برای شرح توزیع دنیای آنها محاسبه می نماید و پایداری آنها را تحلیل می نماید. اما بدون شک برای ارائه اطلاعات و نتایج بیشتر در خصوص شکل گیری این الگوهای گیاهی مجذوب کننده، به کار میدانی تخصصی تری احتیاج است.

منبع: newsweek

58323

منبع: خبرآنلاین

به "مشاهده صدها حلقه جادویی از فضا برای اولین بار، معمایی که حل نشده به جای مانده، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده صدها حلقه جادویی از فضا برای اولین بار، معمایی که حل نشده به جای مانده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید