اخبار سیاسی

لطایف الطوایف؛ سریالی که بعد 30 سال هنوز توقیف است!

ایرج طهماسب نزدیک به 40 سال است که در تلویزیون و سینما، برای مخاطب کودک و بزرگسال، فیلم ها و برنامه های تلویزیون متعددی را ساخته و در بسیاری دیگر حضور داشته است. هم بچه ها و هم بزرگسالان هرکدام به واسطه برخی آثار وی، مخاطبش بوده اند.

12 شهریور 1402

تاجیکستان در حوزه اطلس شناسی آثار ارزشمندی داشت، افزایش کیفیت مطالعات ایران شناسی

گودرز رشتیانی در بازدید از غرفه تاجیکستان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگاران گفت: انتخاب خوبی بود که تاجیکستان به عنوان یک حوزه فرهنگی و تمدنی ایرانی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب 1402 حضور داشت.

6 خرداد 1402
12 فروردین 1402

چرا اسپلبرگ از اسکار 2023 ناکام ماند؟

اسکار سال جاری، یکی از قابل پیش بینی ترین ادوار این رویداد به شمار میرود. دوره ای که حتی آموزشگاه نیز روند تقسیم جوایز را کنار گذاشت تا پس از انتقادهای بسیاری که به سیاست های کلی این رویداد در سال های اخیر شده بود، حالا شاهد یکی از کیفی ترین انتخاب های...

23 اسفند 1401

شروع شمارش معکوس برای معین مزد 1402

نشست شورای عالی کار در حالی از ساعات آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی با دعوت وزیر اقتصاد و وزیر صمت برگزار می گردد که طبق پیش بینی ها کمیته دستمزد شورای عالی کار گزارشی از هزینه های سبد معیشت کارگران...

23 اسفند 1401

بیانیه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای ایران در مورد ثبت آیین های این ورزش از سوی جمهوری آذربایجان

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، بیانیه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای ایران در مورد ثبت آیین های این ورزش از سوی جمهوری آذربایجان صادر شد.

14 آذر 1401

عکس ، یک قدم تا کشف مقبره گمشده!

زومیت نوشت: یک باستان شناس برجسته که بیش از دو دهه اخیر در جستجوی مقبره کلئوپاترا بوده، از احتمال انجام یک کشف شگفت انگیز اطلاع داد.

7 آذر 1401

افزایش 17 درصدی صادرات در کشور

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اندازه صادرات ما در 6 ماه نخست سال جاری 17 درصد افزایش داشته است.

28 مهر 1401

ابلاغ بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها

مدیرکل دفتر سیاست گذاری فرهنگی وزارت علوم گفت: بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

19 مهر 1401

تعلیق صدور ویزای شنگن در ایران

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از تعلیق و توقف موقتِ صدور ویزا از سوی بعضی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی اطلاع داد.

18 مهر 1401

معاون وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت پایین نیامده، سطح توقع مردم بالا رفته!

باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات گفت: دلیل نارضایتی مردم از کیفیت اینترنت رشد شتابان تقاضاست، البته کیفیت پایین نیامده و آمارها این را اثبات می نماید، اما سطح توقع مردم از سرویس ها افزایش یافته و تعداد کاربرانی که از سرویس ها استفاده می نمایند نیز افزایش...

23 مرداد 1401

سیل اخیر مسائل بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد

پور ابراهیمی گفت:با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان استان کرمان در پی بروز سیل باید تعرفه برق چاه های کشاورزی به قیمت قبل برگردد.

21 مرداد 1401

سونی برای رقابت با سامسونگ یک سنسور 100 مگاپیکسلی می سازد

به نظر می رسد سونی قرار است برای رقابت با اصلی ترین رقیب خود در زمینه ساخت سنسور یعنی سامسونگ یک دوربین 100 مگاپیکسلی تولید کند.

29 تیر 1401

چشم انداز همکاری دوجانبه محور گفت وگوی وزرای خارجه تاجیکستان و پاکستان

وزرای امور خارجه تاجیکستان و پاکستان در تماس تلفنی دورنمای توسعه روابط بین دو کشور را بررسی کردند.

24 تیر 1401

نتایج ثبت نام متقاضیان مسکن ملی کی اعلام می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد تا استان ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی و اعلام نمایند تا بعد از اعلام نتایج، فرایند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، شروع گردد.

17 تیر 1401

تاکید مخبر بر استفاده از ظرفیت های بودجه سال جاری برای کمک به توسعه دانش بنیان ها

پنجمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان صبح امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

17 تیر 1401

قیمت خودرو امروز 20 اردیبهشت 1401، پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به گزارش خبرنگاران، قیمت خودرو صفر داخلی در روز 20 اردیبهشت 1401 با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.

6 تیر 1401

تکذیب اختصاص 4 هزار میلیارد تومان یارانه نان، 71 هزار میلیارد تومان یارانه نان و خرید گندم برای سال جاری مصوب شده است

خبرگزاری خبرنگاران- نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تکذیب بعضی خبرسازی ها در مورد اختصاص 4 هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین نان گفت: مجلس در قانون بودجه سال 1401 برای خرید تضمینی گندم و یارانه نان 71 هزار میلیارد تومان مصوب کرد و کیفیت...

24 خرداد 1401

انتقاد از تخصیص 700 میلیارد تومان به قرارگاه خاتم برای کشت برنج

دبیر انجمن برنج ایران با بیان این مطلب که وزارت کشاورزی از کارشناسان قدیمی و باسابقه در این بخش بهره نگرفته و طرح خودکفایی برنج را به نهادی داده است که در این زمینه تخصص لازم ندارد، گفت: ایران به علت شرایط آب وهوایی قادر به خودکفایی در فراوری برنج نیست.

15 خرداد 1401

توسعه تعاملات مالی محور ملاقات سفیر ایران و رئیس اتاق تجارت تاجیکستان

در ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس اتاق تجارت و صنایع تاجیکستان توسعه همکاری های مالی و تجاری میان دو کشور مورد آنالیز نهاده شد.

7 خرداد 1401
تعداد: (222)