سیل اخیر مسائل بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پور ابراهیمی گفت:با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان استان کرمان در پی بروز سیل باید تعرفه برق چاه های کشاورزی به قیمت قبل برگردد.

سیل اخیر مسائل بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه 20 مردادماه در نشست وزیر جهاد کشاورزی با روسای انجمن های کشاورزی، دام و طیور و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان کرمان گفت: آنالیز ها حاکی از این است که بیش از 20 هزار میلیارد تومان عدد تقریبی خسارت های سرمازدگی ابتدای سال جاری در بخش کشاورزی استان کرمان است.

وی ادامه داد: این موضوع احتیاجمند حمایت بود که در تهران جلساتی با وزیر داشتیم و اولین جلسه را با دستور ایشان با حضور استاندار وقت و مسئولان اجرایی برگزار گردید.

پورابراهیمی توضیح داد: قرار شد از دو طریق وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور موضوعات مربوط به نحوه جبران خسارت ها را در سرمازدگی پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: سیل اخیر نیز مسائل بخش کشاورزی استان کرمان را مضاعف کرد و در شمال استان، شهرستان های کرمان، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، راور و زرند شرایط بسیار نامناسبی دارند و برخی از موارد احتیاج به امداد فوری دارند و ضروری است مسائل قنوات و چاه ها برطرف بشود در سعدی و رباط چند چاه کشاورزی پر شده است.

وی اضافه نمود: موضوعات دیگر در بخش کشاورزی استان مطرح است که از جمله می توان به بحث خرما در منطقه بم، صادرات، تعهدات ارزی، کارت های اجاره ای بازرگانی، تامین منابع اقتصادی، مسائل بانکی، بیمه و اقتصادیاتی اشاره نمود.

پورابراهیمی توضیح داد: در تماس با وزیر جهاد کشاورزی شرایط خاص استان کرمان را اعلام کردیم و جلسه امشب خاص بخش کشاورزی در استان برگزار گردیده و فردا وزیر در جیرفت و بم حضور پیدا می نمایند لذا از اهتمام وزیر جهاد کشاورزی در وزارتخانه تشکر می کنیم و دستگاه های دیگر نیز باید با این مجموعه همکاری و کوشش نمایند و ما در مجلس آماده همکاری هستیم.

وبلاگ سفر و گردشگری کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سیل اخیر مسائل بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل اخیر مسائل بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید