در انتخاب کفش مناسب کودک چه نکاتی مهم هستند؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، همه ما از اهمیت انتخاب کفش مناسب برای بچه ها آگاه هستیم. خرید کفش بچگانه می تواند بسیار سخت باشد. اغلب گزینه های بسیار زیادی برای کفش مناسب عید کودک پیش روی شما وجود دارند که انتخاب را سخت تر می کنند اما در کنار آن، باید به نکات مهم هنگام خرید کفش کودک هم توجه کنید تا به دردسر نیفتید. اگر سلامت پاهای کودک برایتان مهم است پس در پی خرید و پوشیدن کفش های باکیفیت برای دلبندتان باشید.

در انتخاب کفش مناسب کودک چه نکاتی مهم هستند؟

اهمیت کفش مناسب کودک

یکی از اولین کارهایی که می توانید برای محافظت از سلامت پای کودک خود انجام دهید، اطمینان از داشتن کفش باکیفیت و منعطف است.

پاهای کودک شما هنوز درحال رشد است و همین مورد، خطر آسیب هایی مانند پیچ خوردگی مچ پا و شکستگی را افزایش می دهد. کفش های بی کیفیت که از پاها به خوبی مراقبت نمی کنند، اغلب باعث تاول، آسیب ناخن های پا و درد پاشنه پا در بچه ها می شوند.

در انتخاب کفش مناسب کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

بچه ها ممکن است هر 3 تا 4 ماه یکبار نیاز به کفش تازه داشته باشند. اینکه هر چند وقت یکبار کفش های او را تعویض می کنید، به اندازه فعالیت کودک و سرعت رشد پاهای او بستگی دارد.

پای بچه ها به صورت جهشی رشد می کند به همین دلیل بهتر است که هنگام انتخاب کفش کودک به نکات زیر توجه کنید.

سایز و تناسب کفش کودک

کفش متناسب با سایز کودک خود انتخاب کنید. هنگام امتحان کردن کفش کودک به طول، عرض و عمق کفش توجه کنید. کفش های نامناسب، سایز بزرگ تر یا کوچک تر به پاهای کودک شما آسیب می زند و می توانند باعث مسائل انگشتان پا، ناخن های فرورفته، انگشت چکشی، تاول یا پینه پا شوند.

اگر کفش دارای کفی اضافی است، آن را بیرون بیاورید و از کودکتان بخواهید کفش را بدون کفی اضافی امتحان کند تا بتوانید فضای داخل کفش را بهتر بسنجید. برای راحتی پای کودک، دقت کنید که فاصله بین انگشتان پا و جلوی کفش حدود 3 تا 4 سانتی متر باشد. برای این کار از کودکتان بخواهید کفش را بپوشد. شما باید بتوانید نوک انگشت خود را بین انگشتان پا و جلوی کفش کودک قرار دهید.

بررسی عمق کفش به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که رویه کفش به انگشتان پا یا ناخن های پا فشار نمی آورد.

به یاد داشته باشید که کفش باید از همان ابتدا راحت باشد. اگر کفش های تازه نیاز به زمان برای جا بازکردن دارند، به این معنی است که یا به درستی طراحی نشده اند یا برای پای کودک شما کاملا تنظیم نشده اند. به طور مکرر پای کودک خود را از نظر قرمزی یا تاول بررسی کنید زیرا ممکن است نشان دهنده نیاز به کفش های بزرگ تر یا پهن تر باشد.

طراحی و ساخت کفش کودک

کفش ها از چهار قسمت اصلی رویه، کفی، زیره بیرونی و پاشنه تشکیل شده اند. در بخش ظاهر و کیفیت کفش علاوه بر این موارد باید به بند و تهویه کفش هم دقت کنید.

قسمت بالایی یا رویه کفش

قسمت رویی کفش کودک می تواند از چرم، جیر یا تور و… باشد. ازآنجایی که پاهای بچه ها به شدت عرق می کند، قسمت بالایی کفش آن ها باید از مواد قابل تنفس مانند مش یا بوم ساخته شده باشد. از خرید کفش هایی که از مواد مصنوعی مانند پلاستیک ساخته شده اند، اجتناب کنید.

کفی کفش

اطمینان حاصل کنید که کفی از مواد جاذب ساخته شده است. ممکن است بخواهید کفی های بالشتکی یا طبی را به کفش اضافه کنید. بیشتر بچه ها به تکیه گاه قوس پا نیاز ندارند. همه بچه ها نوپا کمتر از 16 ماه کف پای صاف دارند و فقط در 6 تا 8 سالگی به طور کامل قوس پیدا می کنند و می توانید از کفی طبی استفاده کنید.

زیره بیرونی کفش

زیره کفش باید به اندازه کافی محکم و سفت باشد که از قسمت وسط آن خم نشود بلکه در قسمت جلوی کفش خم شود. زیره بیرونی باعث کشش و انعطاف پذیری کفش می شود به همین دلیل کیفیت و جنس زیره کفش کودک بسیار مهم است.

پاشنه کفش

بچه ها نوپا نیازی به کفش های پاشنه دار ندارند. زیره صاف شروع راه رفتن را آسان تر می کند. بچه های بزرگ تر می توانند کفش های پاشنه دار بپوشند، اما نباید خیلی بلند باشند (پاشنه بلندتر از 3 سانتی متر نباشد) زیرا پاشنه بلند باعث می شود پا به سمت جلو بلغزد و انگشتان پا در داخل کفش تنگ شود و احتمال افتادن کودک بیشتر شود.

بند کفش

برای تنظیم و ثابت کردن، کفش کودک نیاز به بند دارد. برای کودک بالای 4 سال خود از مدل های چسبی استفاده نکنید.

تهویه کفش

بهتر است کفشی که انتخاب می کنید دارای تهویه مناسبی باشد تا از عرق کردن پاهای کودک جلوگیری کند.

این ویژگی ها به ویژه برای بچه ها فعالی که ورزش هایی مانند بسکتبال، ژیمناستیک و… انجام می دهند، مهم است. حتی اگر کودک شما ورزش منظمی انجام نمی دهد، باز هم باید به طورجدی به یک کفش باکیفیت فکر کنید.

چگونه کفش مناسب کودک انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کفش مناسب کودک سعی کنید به فروشگاه کفشی بروید که کارکنان آموزش دیده آن بتوانند شما را به درستی در مشخص سایز، عرض و نوع کفش مناسب برای کودکتان راهنمایی کنند.

همانند کفش های بزرگسالان، اندازه و سایز کفش های بچه ها در برندها و تولیدی های مختلف یکسان نیست. به این نکته توجه کنید که پاهای کودک شما درحال رشد است و امتحان کردن کفش قبل از خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر قصد خرید حضوری دارید، به فروشگاه کفشی بروید که کارکنان آموزش دیده آن بتوانند شما را به درستی در مشخص سایز، عرض و نوع کفش مناسب برای کودکتان راهنمایی کنند. در خرید آنلاین کفش کودک اطلاعاتی که درباره محصول در سایت های آنلاین مانند وبلاگ سفر و گردشگری موجود است، راهنمای خوبی برای خرید مطمئن کفش کودک است.

پاپوش نوزاد یا کفش قبل از راه رفتن کودک

اگر در پی خرید بهترین انواع کفش نوزاد هستید، بهتر است بدانید که نوزادان و بچه های که هنوز چهاردست وپا می کنند، نیازی به کفش ندارند. آنها فقط به پاپوش و جوراب های پهن و ضخیم برای گرم نگهداشتن پاهایشان یا کفش های پاپوش برای قبل از راه رفتن نیاز دارند. کفش باید انعطاف پذیر باشد نه اینکه یک تکیه گاه سفت و سخت داشته باشد و بسیار مهم است که شکل کفش شبیه پای کودک باشد. کودک شما می تواند با پای برهنه در محیط های محافظت شده مانند داخل خانه راه برود و بشود. قیمت کفش تخت نوزاد بسیار به صرفه و مالی هستند.

اگر در پی دنیایی از پاپوش های متنوع برای نوزاد خود هستید، می توانید آن ها را در وبلاگ سفر و گردشگری بیابید:

کفش مناسب کودک نوپا

کفش های مخصوص بچه ها نوپا (سن 9 ماه تا 3 سال) باید به پا اجازه تنفس دهند زیرا پاهای بچه ها به شدت عرق می کند. از خرید کفش هایی که از مواد مصنوعی تولید شدند و اجازه تنفس به پاهای کوچولوی کودک را نمی دهد اجتناب کنید. برای بچه ها 9 تا 18 ماهه، کفشی را انتخاب کنید که روی پا بماند و آن را به خوبی بپوشاند. کفش مناسب کودک یکساله باید نرم و ایمن باشد. برای جلوگیری از افتادن، کف کفش باید مانند کف دست صاف باشد. یک کفش سبک انتخاب کنید زیرا بچه ها در این سن انرژی زیادی برای راه رفتن مصرف می کنند. بچه ها نوپا می توانند با پای برهنه در محیط های محافظت شده مانند داخل خانه راه بروند.

شما می توانید کفش نوزاد و نوپا را در 5 دسته بندی بوت نوزاد، کفش تخت نوزاد، صندل نوزاد، دمپایی نوزاد و کفش ورزشی نوزاد در وبلاگ سفر و گردشگری خریداری کنید:

کفش بچگانه مناسب مدرسه

استایل و تناسب کفش مناسب کودک در سن مدرسه مهم است. در این سن، آن ها می توانند از میان گزینه های مختلف، از جمله کفش های ورزشی، صندل، کفش های پیاده روی و غیره مدل موردنظر خود را انتخاب کنند.

برای خرید راحت و سریع کفش پسرانه، این لیست مجذوب کننده در وبلاگ سفر و گردشگری را به شما پیشنهاد می کنیم:

هنگام خرید کفش بچگانه برای بچه ها بالای 4 سال، علاوه بر سایز مناسب، باید به نوع کفش و کاربرد آن هم دقت کنید. در ادامه چند مدل کفش مناسب مدرسه را به شما معرفی می کنیم.

کفش های پیاده روی

این کفش های کتانی سبک، ضربه های بیشتری را در پاشنه و زیره که در انتهای آن کمی گرد است، جذب می کنند. این ویژگی باعث می شود تا وزن کودک شما به خوبی از پاشنه به انگشتان پا منتقل شود درحالی که همچنان قوس پا را پشتیبانی می کند.

کفش های مخصوص دویدن

در پی مدل هایی باشید که سبک و انعطاف پذیر باشند. کف کفش باید برای کشش بهتر دارای آج باشد. جذب ضربه اضافی و حمایت خوب کفش های مخصوص دویدن، خطر آسیب به ساق پا و درد پاشنه را کاهش می دهد.

کفش Cross Trainer

این کفش های کتانی همه کاره دارای زیره محکم و پایدار، ضربه گیر و محافظ پا هستند. اگر کودک شما کمی از همه فعالیت ها را انجام می دهد، کفش کراس ترینر می تواند گزینه مناسبی برای او باشد.

کفش بچگانه مجلسی

برای خرید کفش دخترانه مجلسی زیبایی و مجذوب کنندهیت کفش در الویت است، درست است که کودک شما در زمان کوتاه تری این نوع کفش ها را به پا می کند اما حتماً در کنار زیبایی، راحتی آن را هم در نظر بگیرید.

اگر در پی خرید کفش دخترانه هستید، ما لیستی بلندبالایی از انواع کفش های دخترانه در وبلاگ سفر و گردشگری را به شما ارائه می کنیم:

سخن پایانی

شاید در ابتدا انتخاب کفش مناسب کودک ساده به نظر برسد اما بهتر است قبل از خرید به نکات گفته شده در این مقاله مانند سایز، جنس کفش، انعطاف پذیری و باقی موارد توجه کنید. به طورکلی، بچه ها با کفش هایی که به خوبی از پا محافظت می کنند و کنترل حرکت و ثبات بیشتری را ارائه می دهند، بهترین عملکرد را دارند اما اگر کودک شما دارای قوس پای زیادی است، ممکن است با کفشی که دارای کفی طبی باشد و در قسمت میانی زیره کفش، نرم تر باشد، بهتر عمل می کند.

منابع: pediatricfootankle, footcaremd

منبع: دیجیکالا مگ

به "در انتخاب کفش مناسب کودک چه نکاتی مهم هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب کفش مناسب کودک چه نکاتی مهم هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید