مراقبت از دندان کودک

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، بعضی از پدرها و مادرها گمان می نمایند برای شروع بهداشت دهان و دندان بچه ها، بچه باید به سن خاصی برسد اما واقعیت این است که از وقتی بچه نخستین دندانش را درآورد، شما می توانید برنامه روزانه مراقبت از دندان فرزندتان را شروع کنید.

مراقبت از دندان کودک

مراقبت از دندان کودک

دندان بچه ها از کی مراقبت می خواهد؟

بعضی از پدرها و مادرها گمان می نمایند برای آغاز بهداشت دهان و دندان بچه ها، بچه باید به سن خاصی برسد اما واقعیت این است که از وقتی بچه نخستین دندانش را درآورد، شما می توانید برنامه روزانه مراقبت از دندان فرزندتان را آغاز کنید.

ایجاد عادات صحیح از همان ابتدا، کلید مراقبت های پیشگیرانه از دندان هاست. کودک تان را تشویق کنید تا هر روز دندان هایش را مسواک بزند. اگر چه ممکن است در اوایل تکنیک مسواک زدن بی عیب و نقص نباشد اما به مرور بهتر می گردد بنابراین توصیه می کنم مسواک زدن را به جنگ و دعوا تبدیل نکنید. در خلال سال های مدرسه دندان های دایمی فرزند تان یکی پس از دیگری درمی آیند. این دندان ها با سرعتی معادل چهار دندان در سال جایگزین دندان های شیری می شوند. از آنجایی که لازم است دندان های دایمی تا سرانجام عمر باقی بمانند، مراقبت دقیق از آنها لازم است. به فرزند خود بیاموزید تا دندان هایش را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزند.این هنگام زمان مناسبی برای آموزش استفاده از نخ دندان هم هست.از سه سالگی کودک، شما باید ویزیت های دندان پزشکی را آغاز کنید یا حتی زودتر، اگر دندان هایش غیرطبیعی به نظر می رسند یا از دندان درد شکایت دارد ویزیت های دندانپزشکی را هر شش ماه یک بار یا بر اساس توصیه دندانپزشک تنظیم کنید.

هنگامی که دندان های آسیاب آغاز به جوانه زدن می نمایند، ممکن است دندانپزشک وی آنها را با یک آسترمحافظ بپوشاند. این کار به محافظت از آنها در برابر پوسیدگی یاری می نماید. درباره آب مصرفی خود هم بدانید اگر آب مصرفی شما فاقد فلوراید باشد ممکن است پزشک یا دندانپزشک کودک شما برای اومکمل فلوراید تجویز کند. از هنگامی که بچه شما شش ماهه می گردد تا ده سالگی فلوراید مانع مهمی دربرابر پوسیدگی دندان است. فلوراید باعث می گردد مینای دندان در برابر کرم خوردگی مقاوم گردد. به طور معمول کودک شما فلوراید را یا به وسیله آب آشامیدنی و یا مکمل دریافت می نماید.

درباره رژیم غذایی هم شرح کوتاهی بدهم که سهم والدین در کاهش خطر پوسیدگی دندان های بچه ، محدود کردن مصرف غذاهای قندی و نشاسته ای و نوشیدنی های قندی است. دور نگه داشتن بچه ها از شیرینی به طور مطلق، امری غیرممکن و محال است اما لااقل سعی کنید آنها را وادار کنید از مصرف شیرینی هایی که به دندان می چسبند یا در دهان دیر آب می شوند خودداری نمایند. وقتی بچه ها را به چیزی مهمان می کنید، برای آنها از خوراکی های سالم خریداری کنید. میوه ها و سبزی ها نه تنها دربه حداقل رساندن کرم خوردگی دندان یاری می نمایند بلکه از نظر تغذیه ای هم برای کودک شما بهترند. به طور لیست وار تلفیقی از اقدامات شامل فلوریده کردن آب، استفاده از پوشش های محافظ دندان، مسواک زدن وکشیدن نخ دندان، تغذیه خوب و ویزیت های منظم دندانپزشک، همگی می توانند به جلوگیری از کرم خوردگی دندان ها یاری نمایند.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "مراقبت از دندان کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از دندان کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید