تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فعالیت های فناورانه امضا می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به فعالیت های اخیر این انجمن، گفت: روز گذشته سه شنبه(7 دی ماه) با محمدحسین ایمانی خوشخو، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سیاستگذاری های کلان و توسعه فعالیت های فناورانه فرهنگی و هنری و رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی درباره ظرفیت های موجود در انجمن ملاقات داشتیم.

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فعالیت های فناورانه امضا می گردد

وی اضافه نمود: در این ملاقات، گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجمن و برگزاری هفت دوره هفته نکوداشت علوم و فناوری چاپ همزمان با 11 شهریور روز ملی صنعت چاپ اراده کردیم.

بیطرفان با بیان اینکه انجمن همیشه کوشش نموده منشاء تغییر و تحولات در سطح صنعت باشد، بیان کرد: در این ملاقات عنوان شد که انجمن، فعالیت های خود در راستای تبیین و ارتقاء جایگاه صنعت راهبردی چاپ کشور، ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، گفتمان سازی در حوزه های مغفول مانده به ویژه امور پژوهشی، خوداتکایی و تشویق و حمایت از بومی سازی دنبال نموده است.

وی تاکید نمود: برگزاری 2 همایش ملی، تجلیل از ده ها پیشکسوت صنعت چاپ، شرکت دانش بنیان، کارآفرین و پژوهشگر نمونه، بیش از 50 نشست هم اندیشی علمی و تخصصی، ده ها کارگاه آموزشی و اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در حوزه صنعت چاپ، 10 تفاهم نامه علمی و اموزشی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی طراز اول کشور، حضور فعال در جشنواره های صنعت چاپ استان های مختلف کشور و تعامل سازنده با سایر تشکل های فعال و تاثیر گذار در سراسر کشور ازجمله اقدامات انجمن به شمار می آید.

به گفته وی، کوشش و پیگیری و تحقق ایجاد رشته مهندسی پلیمر با گرایش چاپ در مقطع کارشناسی ارشد، ترویج علم و دانش و امور پژوهشی و حمایت از خودباوری، خوداتکایی، بومی سازی، شناسایی و معرفی چالش ها و فرصت های پیش رو این صنعت راهبردی در سطح کلان ملی نیز از دیگر اقداماتی بود که در این ملاقات به آن اشاره شد.

بیطرفان بعلاوه به ارائه پیشنهادات خود در خلال این نشست، اشاره نمود و گفت: ما آمادگی کامل انجمن را برای هرنوع تعامل، همکاری و مشارکت در امر سیاستگذاری های کلان و توسعه فعالیت های فناورانه در حوزه صنعت چاپ با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اعلام کردیم.

وی با اشاره به صحبت های محمدحسین ایمانی خوشخو، مشاور وزیر در امور سیاست گذاری های کلان و توسعه فعالیت های فناورانه فرهنگی و هنری، شرح داد: وی با تقدیر از مجموعه فعالیت های ارزنده و تاثیرگذار انجمن بر ضرورت شناسایی و فراهم شدن بسترهای لازم برای همکاری های مشترک و دوجانبه تاکید نمود.

بیطرفان با بیان اینکه در این ملاقات درباره امضای تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی نیز صحبت شد، اضافه نمود: دکتر خوشخو در ادامه بر ظرفیت های کم نظیر پارک ملی در تشویق و ترغیب شرکت های دانش بنیان و فعالیت استارتاپی در حوزه صنعت چاپ تاکید و خواهان همکاری انجمن در این خصوص شد و رهنمون های لازم درباره توسعه فعالیت های انجمن در حوزه های مرتبط را ارایه کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فعالیت های فناورانه امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فعالیت های فناورانه امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید