چرا در ریشه موی سر احساس درد می کنیم؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، فرقی نمی کند که شما یک فرد معمولی باشید یا شخصی که صفر تا صد آرایشگری را گذرانده، احتمالا پیش آمده که که زمانی که مویتان کشیده می گردد یا حتی کارهای ساده ای مثل شانه زدن مو را انجام می دهید حس درد در موهایتان و در واقع در پوست سر و ریشه مویتان داشته باشید. شاید هم حس خارش یا سوزش را تجربه کنید. در این مقاله که به کوشش کارشناسان آموزشگاه پندار بختیاری نوشته شده، می خواهیم این موضوع را کامل آنالیز کنیم. با ما همراه باشید.

چرا در ریشه موی سر احساس درد می کنیم؟

ریشه درد در ریشه مو!

شاید در مویتان حس سوزش، خارش، درد، تیر کشیدن یا خشکی داشته باشید، و در تمامی این موارد یعنی پوست سر شما حساس شده. این حساسیت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: از عادات شما در مرتب کردن و رسیدگی به موهایتان تا آلرژی و بیماری و ... در ادامه دلایل این موضوع را آنالیز می کنیم. توصیه می کنیم حتی در صورتی که مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری دارید هم این مطالب را از دست ندهید.

حساسیت پوستی

داشتن حساسیت در پوست سر و درد سر می تواند به مسائلی در سلامتی یا بهداشت بقیه بخش های بدن شما مربوط باشد، به خصوص صورت و پوست شما. در صورتی که جوش، التهاب، پوسته پوسته شدن و دیگر مسائل پوستی را دارید، احتمالات مختلفی وجود دارد. یکی از این احتمالات آلرژی یا حتی اگزماست، که می تواند باعث علائمی که گفته شد و التهاب و قرمزی پوست سر شما گردد. در صورتی که مشکل شوره سر دارید، این می تواند نشانه داشتن یک پوست سر حساس به شکل کلی باشد. در صورتی که فکر می کنید دلیل سردرد شما و حساسیت پوست سرتان آلرژی ست، حتما با پزشک متخصص پوست یا پزشک خودتان مشورت کنید. ترکیبات شامپو و حالت دهنده ای که استفاده می کنید را با دقت آنالیز کنید. احتمال وجود مواد حساسیت زا در شامپوها بالاست، از جمله سولفات ها، پارابن ها، فتالات ها و حتی فرمالدهید. برای به حداقل رساندن ریسک حساسیت، از شامپوها و محصولات زیبایی بدون سیلیکون، بدون رنگ، و بدون رایحه بهره ببرید.

در صورتی که پوست سر شما به شکل کلی حساس است، سعی کنید زیاد از روغن ها استفاده نکنید. شاید فکر کنید استفاده از روغن ها می تواند پوست سر را نرم کند و آن را بهبود دهد، اما احتمال برعکس این فرضیه بسیار بالاست!

به جای این که از محصولات روغنی بهره ببرید، از موادی مثل عصاره آلوئه ورا بهره ببرید که مو و پوست را نرم و آبرسانی می نمایند. در صورتی که درد پوست سر شما قابل توجه بود یا سوزش شدید داشتید، سریعا به سراغ متخصص پوست و مو بروید.

عادت های رسیدگی به مو

به عنوان مثال، بستن مو اسبی موها یا استفاده از مدل موهایی که احتیاج به سفت بستن مو دارد، می تواند باعث فشار اعصاب موجود در فولیکول های مو گردد، و در نتیجه درد بوجود می آید. در صورتی که فکر می کنید مشکل شما این مورد است، برای برطرف سردرد کافیست بگذارید مدت زمان بیشتری موهای شما باز باشد و از مدل موهای سفت و سخت دوری کنید. به عنوان مثال خانم ها می توانند از شال، روبان، یا سنجاق سر آزاد و شل استفاده نمایند تا به ساقه مو فشار کمتری وارد گردد - قسمتی از مو که زمانی که برس یا شانه بر موها می کشید به آن فشار بیشتری می آید و کشیده می گردد.

درد در فولیکول ها می تواند عوامل عصب شناسانه بزرگتری هم داشته باشد. در صورتی که در سر خود احساس بی حسی، مورمور شدن، گزگز یا تیر کشیدن می کنید، دلیل آن می تواند فشار و درگیری انتهای اعصاب باشد. این موضوع می تواند حتی کار ساده ای مثل شستشو یا حتی لمس موهایتان را بسیار درآور کند.

در صورتی که درد شما بسیار زیاد است، مدل موهای باز و نکشیدن مو به وسیله شانه و برس، صرفا می تواند از ایجاد حس درد پیشگیری نماید. در این صورت، توصیه می کنیم حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

پوست سر چرب یا خشک

حساسیت در پوست سر و درد معمولا بین کسانی که پوست سرشان زیادی چرب یا خشک است بیشتر دیده می گردد. کسانی که زیادی حمام می نمایند و موهایشان را شستشو می نمایند، معمولا در پوست سر دچار حساسیت می شوند. توصیه ما این است با توجه به این که خودتان محصولات مربوط به پوست و مویی را که مصرف می کنید انتخاب می کنید، حتما محصولاتی را انتخاب کنید که چربی موی شما را متعادل نمایند، و از موی شما در برابر صدمات مختلف محافظت نمایند و در کل سلامت مو را بهبود بخشند.

در صورتی که موی شما خشک است توصیه می کنیم از محصولات و حالت دهنده های آبرسان و ماسک موی مناسب بهره ببرید. بعلاوه، شستن کمتر موها به کاهش خشکی در موها و پوست سر یاری می نماید و حساسیت پوست سر شما را کاهش می دهد. اگر مستعد چرب شدن پوست سر هستید، از یک حالت دهنده Leave-in بهره ببرید که از عصاره مواد طبیعی مثل رزماری مشتق شده باشد تا فراوری چربی اضافه و ویتامین E را کاهش دهد و سلامت کلی موی شما را بالا ببرد.

درمان درد پوست سر

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی می تواند برای این که شما در ریشه مو و پوست سر احساس درد می کنید وجود داشته باشد. از جمله: حساسیت های پوستی، مدل موهایی که فولیکول های مو را تحت فشار می گذارند، شرایط سلامت کلی، و یا شرایط کلی پوست سر شما. با این که نمی توانید یک بار و برای همواره از سردرد خلاص شوید، می توانید دلیل آن را بیابید و با توجه به آن تغییراتی در روتین خود ایجاد کنید تا عامل درد از بین برود.

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده نموده باشید. برای یادگیری همه چیز راجع به مو و آرایشگری مردانه به طور کامل، دیگر احتیاجی نیست به صورت حضوری به آموزشگاه آرایشگری مردانه بروید، فقط کافیست از سایت آموزشگاه پندار بختیاری تماشا کنید تا دنیایی از مطالب رایگان، و دوره های مبتدی تا فوق پیشرفته آرایشگری مردانه را مشاهده کنید. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید به وسیله سایت پندار آموزشگاه اقدام کنید تا کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

منبع: فرارو

به "چرا در ریشه موی سر احساس درد می کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در ریشه موی سر احساس درد می کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید