طالقان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بوم گردی کشور را دارد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، طالقان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بوم گردی کشور را دارد.

طالقان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بوم گردی کشور را دارد

شهرام علی محمدی اظهار کرد: فردی که به طالقان سفر می نماید برای تماشا شهری مدرن به این منطقه نمی رود بلکه برای تماشا منطقه ای روستایی سنتی و قدیمی به طالقان سفر می نماید. بنابراین تمایل دارد با فرهنگ و سنت های منطقه آشنا گردد و در مکان های بومی اقامت کند نه هتل های لوکس.

معاون توریستی البرز اضافه کرد: بنابراین در پی این هستیم که اقامت توریست در این منطقه را نیز به سمت سنتی بودن ببریم تا سبک زندگی مردم در فرهنگ روستایی و سنتی مورد توجه توریستان قرار بگیرد و به همین ترتیب از محصولات بومی همان منطقه در طول اقامت استفاده گردد. در این زمینه با فرماندار و بخشدار منطقه مذاکره شده و با توجه به دغدغمندی استاندار به این موضوع پرداخته می گردد.

علی محمدی با اشاره به اینکه این موضوع در درجه اول بر روحیه توریست اثر مثبت میگذارد و بعلاوه باعث رونق مالی منطقه می گردد، گفت: این موضوع به شرطی است که موازین فرهنگی، آداب و رسوم منطقه رعایت گردد.

او اضافه کرد: گاهی دیده می گردد روستاییان در خصوص ورود توریستان به منطقه مقاومت نشان می دهند. بنابراین ضروری است فرهنگسازی لازم در این زمینه انجام گردد و توریستان هم به فرهنگ دیرینه بومیان منطقه احترام بگذارند.

منبع: همگردی

به "طالقان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بوم گردی کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالقان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بوم گردی کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید