تعطیلات کجا برویم؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، منطقه بکر سد شیاده به علت دارا بودن آب وهوای مساعد و وجود جنگل در چهارسوی خود، مکان مناسبی برای پیاده روی، برگزاری اردو های یک روزه سیاحتی، صعود به ارتفاعات نزدیک سد شیاده، کشتی لوچو، ماهیگیری و قایقرانی است.

تعطیلات کجا برویم؟

در 32 کیلومتری از جنوب غربی شهر زیبای بابل، یکی از زیباترین تماشای های استان مازندران واقع شده است که با طبیعت حیرت انگیز و منظره ها چشم نوازش، محبوب توریستان و مسافران است. این جاذبه محبوب به سد شیاده معروفیت یافته است که روی رودخانه چلیم از سرشاخه های بابلرود، در روستای شیاده و در بخش بندپی غربی بابل، احداث شده است. با وبلاگ سفر و گردشگری همراه باشید.

سقاتالار شیاده

یک اثر تاریخی به نام سقاتالار شیاده، متعلق به اواخر دوران حکومت قاجار، در کنار زیبایی های طبیعی این سد، اهمیت و محبوبیت این منطقه را دو چندان نموده است. این اثر تاریخی در تعطیلات و تمامی فصل ها میزبان توریستان است.

پوشش گیاهی مجذوب کننده

این سد به همراه پوشش گیاهی و جنگل های زیبای مجاور آن از جاهای تماشای بابل و مقاصد مهم توریستی در استان مازندران به شمار می فرایند. معمولا در ایام تعطیلات و آخر هفته ها بیش از دو هزار توریست به آنجا می رود. ارتفاع این سد از زمین 20 متر است و محیطی ایده آل برای علاقه مندان به ماهیگیری محسوب می گردد. سقاتالار شیاده نیز در نزدیکی سد و در روستای شیاده جای دارد. این بنا با نقش ونگارهای زیبا و اشعار مذهبی متعلق به اواخر دوره قاجاریه است.

اگر به بخش های تماشای شمال کشور علاقه دارید، گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار را بخوانید.

ماهیگیری در سد شیاده

این منطقه زیبا و تماشای در 32 کیلومتری جنوب غربی بابل واقع شده است. سد روی رودخانه چلیم یکی از سرشاخه های رودخانه بابلرود در روستای شیاده و در بخش بندپی غربی این شهرستان بسته شده است. پوشش جنگلی در دور تا دور این سد، جاذبه توریستی سد شیاده را چند برابر نموده است. زمینه ماهیگیری برای مسافران که قلاب و وسایل ماهیگیری به همراه دارند در این سد آماده است و مسافران می توانند به عنوان یک ورزش و سرگرمی در این مکان به ماهیگیری بپردازند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی، به این 10 علت با قطار سفر کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تعطیلات کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید