افزایش 17 درصدی صادرات در کشور

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اندازه صادرات ما در 6 ماه نخست سال جاری 17 درصد افزایش داشته است.

افزایش 17 درصدی صادرات در کشور

محمد مهدی برادران در نشست با فعالان صادراتی استان قزوین با بیان اینکه اندازه صادرات ما در 6 ماه نخست امسال 17 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال تنوع و افزایش فراوری و بعلاوه صادرات را شاهد هستیم و آمار های سازمان های متولی نیز بیانگر این موضوع است.

وی با بیان اینکه واردات و صادرات در کشور با هم گره خورده، توضیح داد: طی یک سال اخیر، 70 درصد واردات کشور مواد اولیه بوده که اگر این موضوع صورت نمی گرفت به طور طبیعی صادراتی هم نداشتیم.

معاون وزیر صمت گفت: امسال تنها 20 درصد کالا های وارداتی کشور، کالا های مصرفی و نهایی مانند تلفن همراه بود که در داخل فراوری نمی شد و بازار نیز به آن احتیاجمند بود.

وی افزود: البته باید بپذیریم که افزایش واردات همواره خبر بدی نیست چرا که واردات مواد اولیه موجب افزایش صادرات می گردد.

برادران یادآور شد: به گفته مدیران شرکت های فراوریی، امسال برای نخستین مرتبه دغدغه تامین مواد اولیه وجود نداشت که همین مساله نقش موثری را در افزایش فراوریات و صادرات داشته است.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت، طی امسال کشور در حوزه صادرات لوازم خانگی کوچک 34 درصد رشد داشته است.

این مسئول حوزه صنعت گفت: با توجه به اینکه امروز کشور احتیاج به امید دارد، باید روایت های ما در حوزه های مختلف مالی از قبیل اشتغال، فراوری و صادرات نیز امیدبخش باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان قزوین، گفت: وظیفه ما است که برند صنعتی بودن قزوین را پررنگ کنیم، زیرا این استان سابقه زیادی در این حوزه دارد و خانواده ای در این منطقه را نمی توان یافت که با حوزه صنعت ارتباط نداشته باشد.

اهرم تحولی استان قزوین، شرکت های دانش بنیان است

معاون هماهنگی امور مالی استاندار قزوین نیز در این نشست یادآور شد: واقع شدن قزوین در شعاع 120 کیلومتری تهران و قرارگرفتن صنایع استان در حریم شهر ها 2 ویژگی مهمی هستند که می تواند هم تهدید و هم فرصت برای استان باشد.

میثم پیله فروش افزود: تنها شرکت های دانش بنیان اجازه استقرار در شعاع 120 کیلومتری تهران را دارند که این مساله یک فرصت خدادادی بوده و باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه نیز قرار بگیرد.

به گفته این مسوول حوزه مالی، سازمان برنامه و بودجه اهرم تحولی در استان ها را مصوب نموده و برای قزوین نیز اهرم تحولی، شرکت های دانش بنیان تشخیص داده شده که ظرفیت دانشگاهی، صنعتی و دانش بنیانی منطقه را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار قزوین گفت: در این راستا جلسات متعددی با پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان داشته ایم، زیرا تا چند سال آینده صنعت یا دانش بنیان می گردد یا از بین می رود، به همین جهت بایستی به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنیم.

وبلاگ سفر و گردشگری قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 17 درصدی صادرات در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 17 درصدی صادرات در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید