چطور در سفر اعصاب هم را بهم بریزیم؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، نکات سفر رفتن

سفر رفتن هر طوری که باشد لذت بخش است چه با خانواده چه تنهایی و وقتی هم که با دوستان باشد، لذت خاص خود را دارد که هر کسی باید بارها و بارها آن را تجربه کند. سفر رفتن یک سری قواعد آسان و راحت دارد که رعایت کردن آنها می تواند تجربه سفر را هم برای خود و هم بقیه لذت بخش کند و بر عکس گاهی رعایت نکردن نکات کوچک می تواند به راحتی اعصاب همسفرهایمان را بهم بریزد که در بیشتر مواقع، دوستان نزدیکمان هم هستند و باعث دلخوری گردد. با یک جمع بندی از تجربه های سفر خودمان و بقیه ماجراجوها به یک سری نکات رسیدیم که رعایت نکردن آنها می تواند روی اعصاب دوستانتان برود، به همین راحتی!

چطور در سفر اعصاب هم را بهم بریزیم؟
  • غذای خودتان را داشته باشید

درست است که دوستی و عالم دوستی این حرف ها را ندارد اما اگر قبل از سفر برنامه ای راجع به این موضوع نداشته اید که غذای جمع را یکجا خریداری کنید، بهتر است غذای خودتان را همراهتان داشته باشید تا لازم نباشد مدام از غذای بقیه بخورید و آنها را گرسنه نگه دارید.

  • لوازم تان را جمع کنید

اگر دوست ندارید تا آرامش همسفرهایتان را بهم بریزید بهتر است وسایلتان را پخش و پلا نکنید و حواستان به تمیز و جمع بودن آنها باشد. به طور خلاصه، جوری رفتار نکنید انگار در خانه هستید.

  • انعطاف پذیر باشید

وقتی گروهی سفر می کنید، چیزی به نام همدلی ضروری است یعنی بتوانید کمی انعطاف پذیری داشته باشید و فقط به فکر خواسته های خودتان در سفر نباشید. البته این به آن معنا نیست که از خواسته های مهم و حیاتی تان بگذرید. منظور ما خواسته های کوچک هستند مثلا شما شب ها عادت ندارید خیلی دیر بخوابید اما گروه می خواهند تا صبح بیدار بمانند، شما یا می توانید با آنها همراه شوید یا اینکه هر وقت راحت بودید، از آنها جدا شده و بخوابید. مطمئن باشید خیلی بهتر از این است که لحظه های دیگران را خراب کنید و مدام بگویید خوابم می آید.

  • کمتر آواز بخوانید

موسیقی هر طوری که باشد لذت بخش است چه آن را بنوازید، چه گوش دهید و چه بخوانید. ممکن است تا حالا برایتان پیش آمده باشد که در جمعی بوده باشید و از شما خواسته باشند تا آواز بخوانید اما به این نکته توجه کنید که ممکن است همه اعضای گروه از صدا و سبک خواندن شما خوششان نیاید بنابراین بهتر است تعداد آوازهایتان را کمتر کنید و اجازه ندهید بخاطر رودربایستی کسی مجبور به شنیدن صدای شما گردد. در یک عبارت، هوشمندانه رفتار کنید.

  • کمی یاری کنید و کار گروهی کنید

خوبی سفرهای گروهی و اصلا فرق آن با بقیه سفرها چیست؟ در این سفرها یاد می گیرید که مسئولیت پذیر باشید و کاری برای خود دست و پا کنید. در واقع کمپنیگ، برترین نمونه کار گروهی است که در آن هر کسی وظیفه ای دارد. یکی وظیفه برپایی آتش، یک نفر برپایی چادر، یک نفر دنبال چوب می رود، یک نفر آشپزی می نماید و… اگر دوست دارید تا وجه تان پیش بقیه خراب گردد و روی اعصابشان باشد کافیست خودتان را کنار بکشید و نقشی در هیچ کدام از این اتفاقات نداشته باشید. پس بهتر است خودتان کمی مسئولیت پذیر باشید و برای داوطلبی انجام دادن کارها پیش قدم شوید.

منبع: الی گشت

به "چطور در سفر اعصاب هم را بهم بریزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در سفر اعصاب هم را بهم بریزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید