چطور از مسکو به سن پترزبورگ برویم؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، رفتن از مسکو به سن پترزبورگ

برای بسیاری از گردشگران، سفر به روسیه یک تجربه تمام و عیار است که حتما باید حداقل یک هفته برای آن وقت بگذارید؛ البته هرچه بیشتر زمان داشته باشید، شهرهای زیبای بیشتری را خواهید دید. اما به طور کلی، دو شهر اصلی این کشور که باید اول از همه آن ها را ببینید، مسکو و سن پترزبورگ است. از آنجایی که بسیاری از افراد ابتدا به مسکو می فرایند، ما در خبرنگاران می خواهیم راستا رفتن از مسکو به سن پترزبورگ را به شما بگوییم؛ با ما همراه باشید.

چطور از مسکو به سن پترزبورگ برویم؟

اطلاعات کلی در خصوص مسکو

مسکو، بزرگترین شهر اروپا و مرکز روسیه است و جمعیتی بیش از 11 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند. این شهر برای 2 قرن تحت حاکمیت مغول ها بود و زمانی که در سال 1930 به رهبری استالین در آمد، بسیاری از منطقه ها قدیمی آن نابود شد. برترین زمان سفر به مسکو، بهار و زمستان است اما اگر می توانید سرمای شدید را تحمل کنید، پس در فصل پاییز یا زمستان به اینجا بیایید، تا شهر را زمانی که با برف سفید پوشیده شده دیدن کنید؛ رویایی که پایانی ندارد. از جمله جاذبه های این شهر می توان به کلیسای سن باسیل در میدان سرخ، سالن تئاتر بولشوی، میدان سرخ و کلیسای مسیح منجی اشاره نمود.

اطلاعات کلی در خصوص سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه است که در طول تاریخ شاهد اتفاقات بسیار گوناگون خوب و بدی بوده است. این شهر در کناره های رود نوا در دریای بالتیک قرار گرفته و طبق سرشماری سال 2017، بیش از 5 میلیون و 300 نفر در آن زندگی می نمایند. باور اشتباهی که در خصوص سن پترزبورگ وجود دارد در خصوص آب و هوای آن است؛ این شهر به علت آنکه از سیبری فاصله زیادی دارد، آب و هوای معتدل تری را نسبت به مسکو داراست و زمستان های سخت و طاقت فرسایی به میزان مسکو ندارد. از میان جاذبه های شهر سن پترزبورگ می توان قصر پیترهوف، موزه هرمیتاژ، قلعه پیتر و پال و کلیسای رستاخیز را نام برد.

روش های رفتن از مسکو به سن پترزبورگ

شما برای اینکه به سن پترزبورگ بروید، روش های گوناگونی پیش رو دارید. می توانید با قطار بروید که انواع گوناگون و در نهایت قیمت های گوناگونی دارد، از هواپیما استفاده کنید که روش دیگر رسیدن به سن پترزبورگ است و یا از ماشین استفاده کنید و از یکی از جاده هایی که این دو شهر را به هم متصل می نمایند بهرمند شوید، آخرین روش نیز استفاده از اتوبوس است. در ادامه هر کدام از این روش ها برایتان آورده شده است.

  • قطار

قطارها به صورت منظم، در طول روز و شب، ایستگاه Moskovsky در سن پترزبورگ را به ایستگاه لنینگراد در مسکو مرتبط می نمایند. سریعترین جهت سفر، استفاده از قطار Sapsan می باشد که قطار راحت و مدرنی است که فقط کمتر از چهار ساعت شما را به سن پترزبورگ می رساند. قیمت جایگاه های استاندارد حدود 2500-3000 روبل روسیه است. قطارهای شب رو نیز انتخاب دیگری هستند که مزیت آن ها قیمت کمترشان است و البته به میزان نوع قبلی لوکس نیستند. بلیط در کوپه های تخت شو بین 1500 تا 2500 روبل بسته به کلاس جایگاه است. به جز این دو، قطارهای لوکس دیگری نیز قابل استفاده هستند: Grand Express و Red Arrow. قیمت بلیط این دو گران ترین بلیط ها هستند که بین 3500 تا 15000 روبل متغیر هستند. برای اینکه خودتان بلیط را تهیه کنید یا باید به ایستگاه قطار مسکو مراجعه نموده و یا از وبسایت رسمی (https://pass.rzd.ru/main-pass/public/en) که به زبان انگلیسی موجود است، استفاده کنید.

  • هواپیما

از دیگر رفتن از مسکو به سن پترزبورگ استفاده از هواپیما است که علیرغم مسافت کمی که بین این دو شهر وجود دارد، اما پروازهای متداول زیادی بین آن ها برگزار می گردد و زمان این سفر 1 ساعت و نیم خواهد بود. هزینه استفاده از هواپیما تا حد زیادی بسته به ایرلاینی که انتخاب می کنید و این موضوع که چقدر از زمان جلوتری اقدام به رزرو نموده اید، بستگی دارد. قیمت پروازها حدودا بین 65 تا 200 دلار است. معمولا این پروازها به وسیله مسافران تجاری و ترانزیت استفاده می گردد. برخلاف مسافت کمی که با هواپیما طی خواهد شد، اما زمان کلی به خاطر وقتی که قبل و بعد از پرواز در فرودگاه خواهید گذراند، از قطار بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر اگر بلیط قطار شب رو را نتوانستید تهیه کنید، استفاده از هواپیما پیشنهاد می گردد.

  • ماشین

شما برای رسیدن به سن پترزبورگ می توانید از ماشین شخصی هم استفاده کنید. بسته به اینکه کدام راه را انتخاب کنید، جهت بین این دو شهر بین 650 تا 700 کیلومتر است. زمان سفر نیز کاملا به شام بستگی دارد، به اینکه چند بار می خواهید در جهت توقف داشته باشید و اینکه با چه سرعتی در جاده رانندگی خواهید کرد. رانندگی در روسیه نیازمند این است که به آن آشنایی داشته باشید، مخصوصا در اتوبان هایی با سرعت آزاد. اگر خواستید ماشین اجاره کنید، حتما قبل از آن تمام اطلاعات اجاره را مطالعه نموده و با جهتی که قرار است بگذرید، آشنا شوید.

  • اتوبوس

برای اینکه به سن پترزبورگ بروید، می توانید از یکی از چند شرکت اتوبوسرانی داخلی یا بین المللی روسیه استفاده کنید. Infobus، یکی از اصلی ترین شرکت هایی است که در جهت بین مسکو و سن پترزبورگ، اتوبوس ارائه می دهد. معمولا 3 تا 4 اتوبوس به سن پترزبورگ در روز می فرایند و جهت آن ها حدودا 11 تا 12 ساعت به طول خواهد انجامید. اولین اتوبوس به سمت سن پترزبورگ ساعت 4:30 حرکت می نماید و معمولا آخرین اتوبوس در سال 10:40 شب مسکو را ترک خواهد نمود. هزینه استفاده از اتوبوس معمولا بین 19 تا 20 یورو است.

مواردی که باید بدانید

هر کدام از راه هایی که برای رفتن از مسکو به سن پترزبورگ انتخاب کنید، یادتان باشد که باید همراه خود مدارک سفرتان را داشته باشید. علاوه بر آن ویزای خود را هم چک کنید و ببینید که مدت زمانی که در روسیه هستید، تاریخ آن با سفرتان هماهنگی داشته باشد. با داشتن ویزای روسیه به تمام شهرهای کشور می توانید سفر کنید، فقط یادتان باشد که پاسپورتتان همواره همراهتان باشد و ترجیحا از آن دو کپی در دو قسمت از چمدان و کیف خود نگهداری کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "چطور از مسکو به سن پترزبورگ برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از مسکو به سن پترزبورگ برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید