هشدار نقض خطوط قرمز به دومینیک راب پس از ملاقات با رهبر قبرس شمالی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، وزیر امور خارجه انگلیس پس از ملاقات با رهبر قبرس شمالی، به تعدی از خطوط قرمز در خصوص قبرس متهم شده است.

هشدار نقض خطوط قرمز به دومینیک راب پس از ملاقات با رهبر قبرس شمالی

به نقل از تلگراف، فابیان همیلتون، وزیر صلح و خلع سلاح دولت سایه انگلیس، و کاترین وست، وزیر اروپا و آمریکا در دولت سایه به دومینیک راب نامه ای نوشته و ابراز نگرانی نموده اند که وی در نظر دارد از موضع طولانی مدت دولت های متوالی انگلیس فاصله بگیرد.

این امر پس از آن اتفاق می افتد که دومینیک راب اوایل ماه و پیش از مذاکرات سازمان ملل برای بهبود اختلافات طولانی مدت مربوط به قبرس، از تمام طرفین خواست انعطاف پذیر باشند.

قابل درک است که موضع انگلیس در خصوص قبرس تغییری ننموده است.

همیلتون و وست در این نامه می نویسند که از زمان حمله ترکیه در 1974، هر دو دولت کارگری و محافظه کار انگیس به اتحاد مجدد جزیره قبرس بر اساس یک توافق سیاسی فدرال دومنطقه ای و دوطرفه متعهد شده اند.

آن ها با این حال وزیر امور خارجه انگلیس را به عدم شفاف سازی علنی این موضع در سفر اخیر خود به قبرس متهم نموده اند.

آن ها اضافه می نمایند به طور خاص نگران نماینده است که راب حین سفر خود با ارسین تاتار، رئیس جمهور قبرس شمالی، جمهوری خودخوانده ترک که فقط توسط آنکارا به رسمیت شناخته می گردد، ملاقات نموده است.

راب اخیراً گفت، انگلیس به حمایت از توافقی جامع، منصفانه و پایدار در خصوص مسئله قبرس که مبتنی بر پارامترهای موجود معین شده در قطع نامه های مربوطه شورای امنیت باشد، ادامه می دهد.

ماه آینده راب در نشست سازمان ملل برای گفت وگو در خصوص آینده مذاکرات اتحاد قبرس، به وزرای خارجه یونان و ترکیه خواهد پیوست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "هشدار نقض خطوط قرمز به دومینیک راب پس از ملاقات با رهبر قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نقض خطوط قرمز به دومینیک راب پس از ملاقات با رهبر قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید