موزه شهر کدکن تربت حیدریه افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، موزه شهر کدکن تربت حیدریه افتتاح شد.

موزه شهر کدکن تربت حیدریه افتتاح شد

علی محمدی اضافه کرد: منطقه کدکن به علت وجود جاذبه های متعدد در حوزه های تاریخی، فرهنگی، مشاهیر، صنایع دستی و میراث معنوی قابلیت ایجاد موزه های تخصصی را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: این منطقه به علت پیشینه تاریخی و غنی و بعلاوه وجود اشیای تاریخی و باستان شناسی فراوان در مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حیدر کدکنی، این اداره با مشارکت مردم محلی و ادارات و نهادهای بخش کوشش کرد تا نخستین موزه شهر کدکن را با موضوع نمایش کشفیات اشیای باستان شناسی ایجاد کند.

محمدی توضیح داد : خوشبختانه پس از اطلاع رسانی عمومی در منطقه کدکن در زمینه ایجاد این موزه، اشیای اهدایی زیادی برای نمایش در این موزه تحویل داده شد و بعلاوه آثار تاریخی و باستانی که در گذشته از منطقه کدکن کشف شده و به علت عدم مکان مناسب برای نگهداری به مکانهای دیگر منتقل شده، به این موزه بازگردانده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه اضافه کرد: در موزه کدکن اشیای تاریخی بدست آمده از کاوش های باستان شناسی، اشیای سفالی و فلزی، سنگ قبرها، کاشی های تاریخی، نسخه های خطی و وقفی، غرفه چله خانه و سایر موارد مرتبط با میراث معنوی منطقه کدکن برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

او در مورد مکان موزه این شهر گفت: با توجه به اینکه مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حیدر کدکنی از قدمت بسیاری برخوردار است و خود بنای ساختمان نشان دهنده تاریخ معماری این منطقه است، این بنا به عنوان مکان موزه کدکن معرفی و انتخاب شد.

محمدی اضافه کرد: مردم فرهنگ دوست منطقه کدکن می توانند در صورت تمایل اشیا و آثار تاریخی خود را که در منازل نگهداری می نمایند، ضمن دریافت رسید و استفاده از سایر مزایای اداره میراث فرهنگی شهرستان، با حفظ نام برای نمایش در معرض عموم به این موزه تحویل دهند.

منبع: همگردی

به "موزه شهر کدکن تربت حیدریه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه شهر کدکن تربت حیدریه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید