معاون اول رئیس جمهور: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرگزاری خبرنگاران- معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری انقلاب ایران را به دنیا شناساند. گفت: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر و گردشگری، اسحاق دنیاگیری در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار گردید، گفت: یک رسالت مهم بر دوش داریم که متوجه مردم و هم مسئولان است که باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم. ما شاید تا پیش از انقلاب آنچه از فرهنگ ایثارگری می گفتیم درباره تاریخ اسلام بود و فرهنگ خودمان که شاید گاهی هم در طول تاریخ درباره آن غلو هایی اجرا شده باشد، اما از دوران نهضت امام، انسان هایی را دیدیم که با تحمل شکنجه ها و تبعید ها پای انقلاب و اسلام ایستادند و همین روحیه باعث پیروزی آن نهضت شد.

وی اضافه کرد: وقتی به تاریخ جنگ تحمیلی رسیدیم دیدیم که ملت ایران تنها در برابر تمام دنیای زورگو و ظالم نهاده شد. هیچکس در دنیا نیست که به آشی که صدام علیه ایران پخت، نمکی نپاشیده باشد.

دنیاگیری توضیح داد: شوروی با میگ هایش، فرانسه با میراژهایش، کشور های دیگر با موشک هایشان و کشور های اروپایی با بمب های شیمیایی خود به صدام یاری کردند. حتی همین کشور های پرروی حاشیه خلیج فارس یادشان رفته است که چه یاری هایی به صدام برای جنایتکاری می کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری انقلاب ایران را به دنیا شناساند، گفت: ما به چشم خود دیدیم یک مادر روستایی که از این دنیا فقط یک فرزند داشت، آن را تقدیم انقلاب کرد. به این فرهنگ برای ادامه راه احتیاج داریم و ایران با این فرهنگ خواهد ماند.

دنیاگیری با بیان اینکه مگر می گردد از جمهوری اسلامی با این همه خونی که نثارش شد گذشت، تأکید کرد: بعضی گاهی متوجه نیستند که شرایط چقدر خطیر است. زنان ایران واقعا در همه صحنه های این انقلاب نقش داشتند از عرصه های مدیریتی و علمی گرفته تا شهید دادن و جانباز شدن.

وی تاکید نمود: در مقطع حساسی قرار داریم، در جنگ مالی قرار داریم که دیگر طرفمان صدام نیست، بلکه دولت گردن کلفت آمریکاست و فشار او این بار نه بر دولتمردان و نیرو های مسلح که بیشتر بر دوش مردم و مستضعف ترین طبقات جامعه است تا زندگی آنان را نابود کند و راه مقابله با این جنگ به تعبیر رهبری، پیش دریافت اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: باید فرهنگ ایثارگری را در این کشور ادامه دهیم و قدر ایثارگران را بدانیم و راه نورانی آنان را زنده نگه داریم. به فضل الهی با وجود رهبری توانا و مقتدر که کوله باری عظیم از تجربه و دانش را دارند، می توانیم این راستا را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معاون اول رئیس جمهور: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رئیس جمهور: باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید