فراری 458 خلافکار به خودروی پلیس جمهوری چک تبدیل شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پلیس جمهوری چک پس از توقیف ابرخودروی فراری 458، آن را به خودروی پلیسی با سرعت 325 کیلومتر در ساعت تبدیل کرد. پلیس جمهوری چک بیان کرد که فراری 458 نو آن ها از روز دوشنبه آغاز به کار کرد. تغییر رنگ آن از قرمز به نقره ای، چراغ های نو، آژیر، برچسب ها و سایر تجهیزات آن حدود 12،000 دلار هزینه داشت.

فراری 458 خلافکار به خودروی پلیس جمهوری چک تبدیل شد

به گزارش روزیاتو، پلیس چک خاطرنشان می نماید که این هزینه بسیار کمتر از هزینه ماشین پلیس تازه اشکودا اکتاویا است که معمولا استفاده می شود. پلیس چک متوجه شده است که اتومبیل های معمولی آن ها نمی توانند به پای خودرو های پر سرعت مجرمان برسند؛ ماشین هایی که به طور خاص تیونینگ شده اند و اغلب برای مسابقه خیابانی غیرقانونی استفاده می شوند و در بیشتر مواقع در نهایت از بین می روند.

تعقیب و گریز پرسرعت، در بزرگراه های این کشور رایج است و آن ها امیدوارند که این فراری 458 از مسابقات جاده ای جلوگیری کند. حدود 30 مورد مسابقه خیابانی غیرقانونی در سال 2019 در جمهوری چک گزارش شده است که در آن خودرو هایی با عملکرد بالا در جاده های عمومی به سرعت بسیار بالایی می رسند که خودرو های معمولی پلیس، نمی توانند از پس آن برآیند.

پلیس چک می گوید که این فراری گران ترین خودرویی نیست که تا به حال توقیف نموده است. این فراری در یک سال گذشته حدود 900 وسیله نقلیه را در مسابقات غیرقانونی برده است و بیشتر خودرو های بازندگان برای جبران خسارت، فروخته شده اند.

چه کسی مالک فراری است؟

فراری بدون شک بزرگترین نام در صنعت ساخت خودرو های لوکس است. نقطه آغاز این برند معروف به سال 1929 بر می شود، زمانی که انزو فراری، اسکودریا فراری را تاسیس کرد. این شرکت در طول سال ها صاحبان مختلفی از جمله فیات داشته است، اما از سال 2022، 67.09 درصد از این شرکت در اختیار مردم است.

پسر انزو، پیرو فراری، 10 درصد و کمپانی اکسور (Exor) که فراری S.p.A یکی از زیرمجموعه های آن است و در اختیار هلدینگ هلندی تحت کنترل خانواده آنیلی است 22.91 درصد دیگر آن را دارد. فراری 458 خلافکاران به ماشین پلیس جمهوری چک تبدیل شدفراری به خاطر خودروهایش مانند روما، سوپر آمریکا، تستاروسا و انزو، که به نام بنیانگذارانش نامگذاری شده است، مشهور است.

این شرکت مستقر در مارانلو، علاوه بر ایجاد تعدادی خودروی کلاسیک جاده ای که در همه جا مورد حسادت هستند، در فرمول یک نیز بسیار پیروز بوده است. تیم فراری افتخار این را دارد که تنها تیمی است که از زمان آغاز مسابقات قهرمانی دنیا هر فصل را تکمیل نموده است. بعضی از نمادین ترین رانندگان این ورزش مانند مایکل شوماخر و نیکی لاودا برای فراری، مسابقه داده اند و تیم فراری پرافتخارترین تیم در تاریخ F1 هستند.

منبع: فرارو

به "فراری 458 خلافکار به خودروی پلیس جمهوری چک تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری 458 خلافکار به خودروی پلیس جمهوری چک تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید