فاماگوستا در قبرس ،شهر دیوارهای بزرگ

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یکی از شهرهای بسیار مهمی که در کشور قبرس قرار گرفته است، فاماگوستا نام دارد. این شهر که به شهر دیوارهای بزرگ نیز معروف است، از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است. به شهر فاماگوستا در قبرس، شهر مدیترانه ای نیز می گویند. جمعیتی که در این شهر زندگی می نمایند، حدود 40.000 نفر می باشد. منطقه سالامیس و منطقه ورشا از مناطق بسیار مهمی هستند که در این شهر وجود دارند. در منطقه سالامیس می توان بقایای تاریخی را دید که برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود. این منطقه نزدیک به ساحل لانگ بیچ است.

فاماگوستا در قبرس ،شهر دیوارهای بزرگ

شهر فاماگوستا در قبرس

در کشور قبرس یک منطقه وجود دارد که به آن قبرس شمالی می گویند. کشور قبرس یک جزیره می باشد که در بین آب های مدیترانه قرار گرفته است. شکل این جزیره به شکل گیتار است و چون سال ها پیش کشور ترکیه به آن حمله کرد تبدیل به دو قسمت ترک نشین و یونانی نشین شد. شهر لفکوشا پایتخت قبرس شمالی است و کلا این قسمت دارای 3 شهر با نام های لفکوشا، فاماگوستا و گیرنه است. در شهر فاماگوستا که ماگوسا یا گازی ماگوسا نیز نام دارد، دانشگاه مدیترانه شرقی واقع شده و جمعیت آن حدود 40.000 نفر است. نیمی از افراد این شهر از دانشجویان تشکیل شده است. بنابراین این شهر را می توان یک شهر دانشجویی نامید.

دیدنی های شهر فاماگوستا

شهر فاماگوستا در شمال شرقی قبرس واقع شده است. در این شهر ساحل های زیبا که دارای شن های طلایی رنگ هستند، وجود دارند. در روزهای تعطیلات می توانید در شهر زیبای فاماگوستا از گردش در کنار شن های طلایی لذت بسیار ببرید و لحظات فراموش نشدنی برای خود بسازید. فاماگوستا در قبرس که به شهر مدیترانه ای نیز معروف است تاریخ غنی و فراوانی دارد. شهر فاماگوستا در قبرس دارای کلیساهای تاریخی بسیار زیادی است و این کلیساها در تاریخ قرن سوم میلادی ساخته شده اند. در این شهر مسافران می توانند کلیساهای زیبا و ساختمان های قدیمی را به همراه معماری های مدرن ببینند و از دیدن این منطقه نهایت لذت را ببرند. گردشگران و مسافرانی که به شهر فاماگوستا در قبرس سفر می نمایند، مجذوب سواحل متعدد این شهر و شن های طلایی آن می شوند. این طبیعت بکر موجب شده تا سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از زیبایی های این منطقه به قبرس سفر نمایند.

مراکز مهم در تور فاماگوستا

دیوار محافظ ساحلی : در نقطه آغاز فاماگوستا در قبرس، در کنار ساحل یک دیوار بزرگ و بلند وجود دارد. باستان شناسان در خصوص این دیوار این گونه تحلیل نموده اند که این دیوار جهت محافظت از شهر در مقابل بیگانگان ایجاد شده است.

مسجد لالا پاشا و میدان نامیک کمال : قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر فاماگوستا لذتی خاص دارد. یک مسجد در این شهر است که پیش از این کلیسا بوده و مسجد لالا پاشا نام دارد. از دیگر نقاط دیدنی شهر که در پیاده روی می توان از آن دیدن کرد، میدان نامیک کمال است.

مرکز خرید سیتی مال : در مقایسه با دیگر شهرهایی که در قبرس شمالی هستند، شهر فاماگوستا در قبرس مدرن تر بوده و در آن مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی دیده می گردد. مرکز خرید سیتی مال از جمله بزرگترین فروشگاه هایی است که در قبرس شمالی است و در این شهر ساخته شده است. این مرکز خرید در فاصله نزدیک به جاده شهید ابراهیم کاظم قبرس قرار گرفته است.

منطقه حفاظتی کارپاز: یک منطقه حفاظتی بسیار ارزشمند در کارپاز قرار گرفته است که در نزدیکی شهر فاماگوستا است. در این منطقه حفاظتی می توان گونه های جانوری و گونه های گیاهی قبرس را مشاهده کرد که دیدن آن ها برای گردشگران بسیار لذت بخش می باشد.

تاریخچه فاماگوستا در قبرس

شهر قدیمی فاماگوستا را می توان به طور کلی پایتخت تاریخی قبرس محسوب کرد. در این شهر هم مردم و هم دولت برای تاریخ و فرهنگ غنی که دارند، احترام و ارزش بسیار زیادی قائل هستند. می توان گفت این شهر در 300 سال پیش از میلاد مسیح پیدا شده و در گذشته با نام Arsino واژه ای یونانی معروف بوده است. بعدها شهر فاماگوستا در قبرس توانست به بندرگاه خیلی مهمی تبدیل گردد.

در این شهر مسافران می توانند به دیدن مناظر و مکان های تاریخی متعددی که در شهر هستند بپردازند. از جمله این مکان های دیدنی می توان خانقاه سنت برناپاس، مسجد لالا مصطفی پاشا، شهر سالامیس را نام برد. از دیگر مکان های تاریخی این شهر می توان به کلیسای جامع نیکولاس و برج اتللو اشاره نمود.

منطقه سالامیس فاماگوستا در قبرس

شهر فاماگوستا در قبرس دارای مناطق متعددی است که برای گردشگران بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. در نزدیکی سواحل کارپاس که در شهر فاماگوستا در قبرس قرار گرفته است، منطقه ای از بقایای شهر قدیمی سالامیس را می توان دید که برای افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند یک مکان بسیار جالب و دیدنی خواهد بود. این شهر تقریبا 1100 سال پیش از میلاد به عنوان پایتخت قبرس بود و جزو قلمرو امپراطوری هایی مانند آسور، روم باستان، مصر، ایران(پرسیا) بوده است. با وجودی که قرن ها از آن موقع می گذرد، سالامیس همچنان به خوبی پابرجا مانده است.

منطقه سالامیس در میان بیشه زار هایی که اطراف میموسا هستند قرار گرفته و علت باستانی بودن این منطقه به سبب وجود بقایای آثار باستانی و سکه های طلایی است که به سال های 378 و 411 قبل از میلاد تعلق دارند. در نتیجه تعیین می گردد که این شهر در گذشته اهمیت باستانی بسیار زیادی داشته است. در این منطقه یک آمفی تئاتر معروف نیز وجود دارد. این منطقه به ساحل پرطرفدار لانگ بیچ نزدیک است، پس گردشگرانی که با تور قبرس از این مناطق دیدن می نمایند، برای استراحت می توانند به ساحل لانگ بیچ بروند و از آن لذت ببرند.

منطقه ورشا در فاماگوستا

یکی از مناطق بسیار مهمی که در شهر فاماگوستا قرار گرفته است، ورشا نام دارد. این قسمت سال های زیادی است که به طور کامل بسته شده است و اجازه وارد شدن به آن وجود ندارد. این قسمت که 20 درصد از شهر را در برمی گرفت را باید از قسمت های مهم شهر برای جذب توریست نامید. در ورشا سواحل طلایی وجود دارد که در قسمت پشتی آن هتل ها و آپارتمان هایی قرار گرفته اند که آن را بمباران نموده اند. همچنین در آن خیابانی است که عمارت ها، مغازه ها و رستوران های زیادی در آن قرار دارند که آنها را غارت نموده اند. سربازان زیادی نگهبانی از شهر ارواح را انجام می دهند و نوشته هایی در آن گذاشته اند که این منطقه برای رفتن مناسب نیست. پنجره های شکسته و فضای وهم آور و ترسناک این منطقه، نشان دهنده این است که این قسمت از شهر به هیچ عنوان برای گذراندن تعطیلات مناسب نمی باشد.

مردمان ساکن در قسمت های مختلف شهر فاماگوستا

اهالی فاماگوستا در قبرس، تشکیل شده از توریست ها و مردمی است که در این شهر زندگی می نموده اند. این مردم که دوستداران موسیقی، تئاتر و هنر بودند، مردمان با فرهنگی محسوب می شدند که در زمینه هایی که ذکر کردیم در جزیره جزو بهترین ها بودند. در این شهر بندرگاه های بزرگ و عمیق جزیره وجود داشته اند و محموله های آبی این جزیره به میزان 80 درصد از این ساحل وارد می شده اند. یونانیان قبرس که عموما بیشتر آنها در بخش مدرن شهر ساکن بودند در جایی که هتل ها و آپارتمان لوکس وجود داشت، اقامت نموده بودند. اما در قسمت تاریخی شهر، یعنی جایی که گنجینه های تاریخی شهر به چشم می خورد بیشتر جمعیت از ترک های قبرس تشکیل شده بود.

بهترین زمان سفر به قبرس چه ماه هایی از سال است؟

منبع: دلتابان

به "فاماگوستا در قبرس ،شهر دیوارهای بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاماگوستا در قبرس ،شهر دیوارهای بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید