شرکت تایوانی به علت سرمایه گذاری در شرکت چینی جریمه می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از رویترز، به گفته یک منبع مطلع، فاکسکان، بزرگترین پیمانکار تجهیزات الکترونیکی دنیا احتمالاً به زودی با جریمه ای از سوی دولت تایوان روبرو می گردد زیرا به طور غیر مجاز در یک شرکت تراشه سازی چینی سرمایه گذاری نموده است. این درحالی است که دولت چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند اما تایوان تا به امروز نسبت به بلندپروازی های این کشور برای ارتقای صنعت نیمه رسانای خود محتاطانه عمل نموده است. از سوی دیگر تایوان مشغول تصویب قانون سختگیرانه ای برای جلوگیری از سرقت فناوری تراشه اش به وسیله چین است.

شرکت تایوانی به علت سرمایه گذاری در شرکت چینی جریمه می گردد

فاکسکان بزرگترین تامین نماینده تجهیزات اپل به شمار میرود و در ماه جولای اظهار داشت یکی از سهامداران شرکت تراشه سازی چینی تسینگهوا یونی گروپ است. اما این شرکت روز آدینه اظهار داشت سهام خود در شرکت چینی را می فروشد. یک روز بعد دولت تایوان اظهار داشت جریمه ای برای فاکسکان به علت سرمایه گذاری در شرکت مذکور در نظر گرفته است.

دولت تایوان باید تمام سرمایه گذاری های خارجی را تایید کند اما اقدام مذکور فاکسکان را تایید ننموده است. بعلاوه دولت این کشور تمام شرکت ها را از ساخت کارخانه های تراشه های پیشرفته در چین منع نموده تا تضمین گردد آنها برترین فناوری ها را خارج نمی نمایند.

یک منبع مطلع فاش نموده بود وزارت اقتصاد تایوان امروز با فاکسکان ارتباط برقرار می نماید تا از فروش سهام اطمینان حاصل کند.

به گفته او هرچند بعداً سرمایه فاکسکان از شرکت چینی خارج شد اما این واقعیت نشان می دهد آنها نخست سرمایه گذاری کردند و جریمه خواهند شد.

طبق قانون تایوان، سرمایه گذاری شرکت ها در چین به علت حفظ امنیت ملی و توسعه صنعتی ممنوع است. متخلفان تا زمانیکه اصلاحات مورد نظر را انجام دهند، به طور مرتب جریمه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرکت تایوانی به علت سرمایه گذاری در شرکت چینی جریمه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت تایوانی به علت سرمایه گذاری در شرکت چینی جریمه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید