فراوری کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری امروز در نشست خبری که امروز برگزار گردید با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان از جمله بیماری های مرگبار در کشور ما به شمار می رود، گفت: به همین دلیل ما در پژوهشگاه زیست فناوری تحقیقاتی را در زمینه این دو بیماری در دستور کار داریم.

فراوری کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور

وی با بیان اینکه برای انجام تحقیقات در زمینه این دو بیماری با مراکز آموزش عالی داخلی و خارجی همکاری می کنیم، خاطر نشان کرد: بعلاوه فراوری کیت های تشخیص پزشکی دام و طیور تازه را تا آذر 1401 در دستور کار داریم.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در زمینه فراوری کیت های تشخیص پزشکی گفت: گروه های حرفه ای َطراحی و فراوری کیت های تشخیص پزشکی دام و طیور تشکیل شده و زیرساخت های لازم تا اول مهر برای این کار فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، تا آخر آبان مجوز iso و تا آخر آذر مجوزهای لازم سازمان غذا دارو را برای فراوری صفر تا صد این کیتها اخذ می کنیم و بنا داریم در همین ماه از آنها رونمایی کنیم.

وی در خصوص جزئیات کیت های دام و طیور و تشخیص پزشکی مطرح نمود: یکی از کیتهایی که قرار است به فراوری برسد برای بیماری دامی شبه سل (پاراتوبرکولوزیس) قابل استفاده است؛ این کیت جز کیتهای وارداتی محسوب می گردد.

به گفته محمدی، اکنون زمینه فراوری 3 کیت دام و طیور را داریم و برای دو کیت دیگر نیز آماده شده ایم و در نهایت 5 کیت که از خارج وارد می گردد را فراوری خواهیم کرد. قصد داریم در نهایت 33 کیت بیوشیمی و 10 کیت تشخیص بیماری دام را فراوری کنیم.

همکاری با صنایع بزرگ در زمینه فراوری استارتر های لبنی

سرپرست پژوهشگاه ملی زیست فناوری همکاری با صنایع را از دیگر برنامه های این پژوهشگاه نام برد و گفت: محققان این پژوهشگاه پیروز به فراوری استارترهای لبنی شده اند که در یک شرکت بزرگ لبنیات در حال استفاده است. با توجه به اینکه در حال حاضر صنایع بزرگ آنزیم های مورد احتیاج خود را از خارج تهیه می نماید فراوری این استارترها می تواند حائز اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ژنتیک پتانسیل تحقیقات در بخش تحقیق و توسعه صنایع بزرگ منجمله لبنیات را دارد، افزود: تحقیق و توسعه صنایع بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است که اعضای هیات علمی پژوهشگاه توانایی آن را دارند.

ایجاد پردیس علم و فناوری در پژوهشگاه ژنتیک

محمدی اضافه نمود: ما موافقت اصولی را برای ایجاد پردیس علم و فناوری زیست فناوری و تبدیل پژوهشگاه به قطب زیست فناوری از هیات امنا اخذ نموده ایم و قرار است به زودی تایید نهایی شورای توسعه را بگیریم.

وی با بیان اینکه این پردیس یاری می نماید که شرکتهای دانش بنیان حوزه زیست فناوری به صورت مستقل مستقر شوند، گفت: چند ماه آینده این فضا برای دانش بنیان ها فراهم خواهد شد؛ پیش بینی می گردد که تا 4 ماه آینده فاز اول پردیس ایجاد و تعدادی شرکت دانش بنیان مستقر شوند.

به گفته وی، شرکتهای مستقر در این پردیس می توانند از تسهیلات پارک های علم و فناوری بهره مند شوند ضمن اینکه از آزمایشگاه، کلین روم، اتاقهای مارکتینگ و ... استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پردیس، اشتغال 1300 نفری فارغ التحصیلان حوه زیست فناوری فراهم می گردد؛ این پردیس ظرفیت فعالیت 100 شرکت دانش بنیان را دارد.

سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با تاکید بر ترکیب تقاضامحوری و عرضه محوری به عنوان اولویت این پژوهشگاه در پژوهش ها گفت: با دعوت از صنایع بزرگ، بخش سلامت، دانشگاه های علوم پزشکی، شهید بهشتی، تهران و پژوهشگاه ابن سینا و رویان همکاری در عرصه سلامت را شروع نموده ایم.

وی ادامه داد: گروه های پژوهشی عملیاتی برای پاسخ به احتیاجهای نهادهای مختلف از جمله ستادهای سلول های بنیادی و زیست فناوری تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کیت تشخیص بیماریهای دام و طیور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید