K125 با موتور تازه عرضه خواهد شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایران خودرو اظهار داشت که موتور این محصول نسل نو EF7 پلاس توربوشارژ و دارای گیربکس 6 سرعته داخلی سازی شده است. انتقال قدرت این موتور دستی و اتوماتیک خواهد بود. کراس اوور K125 برای جانشینی پژو 2008 فرانسوی راهی بازار کشورمان می گردد. بعلاوه ایران خودرو از همان ابتدا میخواهد موتور توربوشارژ با گیربکس اتومات را روی آن نصب کند.

K125 با موتور تازه عرضه خواهد شد

پلت فرم ایران خودرو ضمن دارابودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی دارد و کیفیت فراوری آن در سطح کلاس دنیای است. بعلاوه قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرویی شامل سدان، پیکاپ، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.

امیر سیمدار خاطرنشان کرد: ایران خودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان فراوری خودروهای CUV را دارد. از سوی دیگر بر اساس تحقیقات صورت گرفته، خانواده خودروهای CUV در دنیا دارای بازار رو به رشدی است و خلأ آن در ایران خودرو حس می گردد. وی اضافه کرد: به همین علت و پس از آنالیز بر روی پلتفرم های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شد.

مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایران خودرو با بیان اینکه به زودی نمونه اولیه خودروی K125 رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: این محصول در انتهای سال 1401 به مرحله فراوری انبوه خواهد رسید. در حال حاضر مرحله تعریف و هدف گذاری این پروژه صورت گرفته است و در مرحله طراحی واقع شده است. در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی سازی خواهد شد.

این کراس اوور ایران خودرو دارای امکانات زیر است:

  • سقف سانروف پانوراما؛
  • جایگاه های برقی؛
  • 4 تا 6 ایربگ؛
  • سیستم ESC؛
  • ترمز پارک برقی؛
  • مولتی مدیا؛
  • جایگاه چرم و پارچه.

نکته دیگری که مدیرعامل ایران خودرو به آن تأکید نموده است، رقابتی بودن نیم شاسی نو این شرکت است. مقیمی ادعا می نماید این خودرو کاملاً رقابتی با خودرویی است که هم در داخل فراوری می گردد و هم نمونه خارجی دارد. به نظر می رسد اشاره مقیمی به محصول مشابهی است که سایپا در حال فراوری آن است. ایران خودرو میخواهد با فراوری نیم شاسی نو خود در بازار این مدل خودروها نیز با سایپا رقابت کند.

با این اوصاف، نباید منتظر خودرویی مقرون به صرفه باشیم. اما به هر حال و با توجه به قیمت K132 اتومات، می توان حدس زد که قیمت تقریبی K125 چیزی حدود 400 میلیون تومان خواهد بود، که در این صورت باید ام وی ام X55 مدیران خودرو و اس دبلیو ام G01 سیف خودرو، رقابت سر سختی داشته باشد.

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ سفر و گردشگری مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "K125 با موتور تازه عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "K125 با موتور تازه عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید