بیشترین احتیاج به اهدای خون در کدام استان هاست؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر کل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشترین بیماران تالاسمی در استان های مازندران، خوزستان و سیستان و بلوچستان هستند که به دلیل احتیاج هر دو هفته این بیماران به خون، همیشه در این استان ها احتیاج به اهدای خون است.

بیشترین احتیاج به اهدای خون در کدام استان هاست؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر میترا ربانی اضافه نمود: در تعاریف بین المللی وجود ذخایر خونی برای بین 5 تا 6 روز ایده ال است و ما هم اکنون به همین مقدار ذخایر خونی در کشور داریم، اما مشکل در استان هایی است که کمتر از این مقدار اهدای خون دارند.

وی ادامه داد: در بعضی استان ها زیر 5 روز و چند استان ذخایر خونی به زیر چهار روز رسیده است، زیرا تعداد بیماران تالاسمی و احتیاجمند خون بیشتری دارند، ما هم اکنون با چالش کمبود اهدای خون روبرو هستیم و استفاده از کلمه بحران درست نیست و نگرانی برای این بیماران ایجاد می نماید.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدانمایندگان خون سازمان انتقال خون ایران تأکید کرد: تا کنون سعی کردیم به وسیله شبکه ملی خون رسانی احتیاج همه استان ها تأمین گردد، اما بیماران احتیاجمند به خون به دلیل محدودیت نگهداری خون همیشه چشم انتظار لطف و ایثار همنوعان خود هستند.

دکتر ربانی گفت: مردم می توانند به سایت سازمان انتقال خون کشور به نشانی ibto.ir مراجعه نمایند و با استفاده از نقشه جغرافیایی که هر روز بعد از ساعت 12 به روز رسانی می گردد استان هایی را که احتیاج به خون فوری دارند مشاهده نمایند، به عنوان مثال از دیروز استان هایی چون خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان احتیاجمند به خون فوری هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بیشترین احتیاج به اهدای خون در کدام استان هاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین احتیاج به اهدای خون در کدام استان هاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید